خوش آمدن یا نیامدن در انتخاب همسر

خوش آمدن یا نیامدن در انتخاب همسر

احساس خوشایندی

این نظریه که تا زن و مرد به هم نرسیده اند کامل نمی شوند، به این معنا نیست که فقط یک زن خاص است که او را کامل می کند و آن زن حتما باید شخصی باشد که در مدت زمانی محدود، شما به آن دلباخته باشید و او باید تکمیل کننده ی زندگی شما باشد.
 

گاه فردی با یک نگاه دلباخته ی دختری می شود و یا دختری به پسری علاقه پیدا می کند. از آنها می پرسیم: دختران و یا پسران دیگری هم هستند. شاید مثل این مورد اگر چشم تو به آنها می افتاد، سخنان آنها را هم می شنیدی، از آنها خوشت می آمد؟
 

باید توجه داشته باشید که فقط دو گزینه در مقابل شما قرار ندارد؛ یعنی فکر نکنید که ش ما باید یا از کسی که خوشتان آمد با او ازدواج کنید یا باید با کسی که خوشتان نمی آید ازدواج کنید. بلکه گزینه ی سومی نیز برای ازدواج وجود دارد؛ یعنی کسی که معیارهای دیگر هم دارد و از او خوشمان می آید؟
 

اما توصیه می کنیم معیار «خوش آمدن» را پس از معیارهای مطلوب قرار دهیم؛ زیرا اگر ملاک خوش آمدن را ابتدا مد نظر قرار دهیم، دیگر فرصتی به بقیه معیارها نمی دهد. یعنی اول اطمینان پیدا کنید که تطابق فرهنگی و خانوادگی و سنی و فکری و روحی بین شما وجود دارد، سپس در جلسه خواستگاری بدون هیچ منعی به قصد خواستگاری حتی بدون اینکه حجاب کاملا رعایت شود، او را خریدارانه به قصد انتخاب همسر نگاه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا