مضرات اب تگری و خنک”

مضرات اب تگری و خنک"

مضرات اب تگری و خنک”

۱. نوشیدن یک لیوان آب تگری یک شوک بزرگ به متابولیسم یا سوخت‌وساز بدنتان وارد می­کند. متابولیسم بدن همیشه به‌طور طبیعی دنبال دمایی نرمال برای رسیدگی به وظایف خود است. زمانی که آب یخ می‌خورید، بدن به‌جای این‌که از انرژی دریافتی از غذاها را برای تأمین نیازهای ارگان‌های بدن استفاده کند، برای تنظیم و نرمال کردن دمای خود استفاده می‌کند.

۲. با نوشیدن آب یخ (نزدیک صفر درجه) دمای بدن به‌یک‌باره کاهش می‌یابد و این یعنی ایجاد یک سکته­ خفیف موقتی‌ که ممکن است حتی در افراد سردمزاج به سکته و ایست قلبی منجر شود.

۳. ضعیف شدن تدریجی کبد و در نهایت بروز کبد چرب از پیامدهای نوشیدن آب سرد است.

۴. کارشناسان طب سنتی معتقدند که مصرف آب خیلی سرد می‌تواند باعث بروز ناباروری و ضعف قوای جنسی شود.

۵. کاهش حافظه و زمینه‌سازی برای بیماری‌هایی مثل آلزایمر و زوال عقل یکی از مضرات نوشیدن آب سرد است.

۶. به سردردهای کشنده در مغز منتهی می‌شود؛ چون وقتی دمای معده و دستگاه گوارش ناگهان کم می­شود، حرارت از مغز کشیده می­شود و این زمینه سردردهای سخت خواهد شد.

۷. نوشیدن آب سرد پس از غذا خوردن سرطان‌زاست. آب سرد می‌تواند توده‌های چربی را که شما با غذا خورده‌اید، سفت و منجمد کند تا حدی که دستگاه گوارش را برای هضم کردن به‌زحمت بیندازد. در نتیجه دچار معده درد، حالت تهوع و رفلاکس معده می‌شوید و هضم و دفع چربی‌های زائد مشکل‌تر خواهد شد.

۸. اگر بعد از غذا آب یخ میل کنید اسید معده رقیق شده و تأثیر هضم‌کنندگی آن کاهش می‌یابد.

 ۹. با نوشیدن آب یخ بعد از غذا، فرد احساس خستگی می‌کند و میل زیادی به خوابیدن یا حداقل استراحت کردن دارد. درواقع نوشیدن یک لیوان آب یخ باعث ایجاد خستگی جسمی و سستی و کسالت روحی می‌شود.

۱۰. از نظر طب سنتی، چاقی مفرط،‌ نفخ زیاد شکم،‌ هضم نشدن غذا و یبوست‌های مزمن پیامد خوردن آب یخ است.

۱۱. آب بسیار سرد با دمای دهان شما نیز در مغایرت است و نوشیدن آن می‌تواند باعث حساسیت دندان‌ها و تحریک مینای دندان و در نتیجه بروز دندان‌درد شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا