هیجان و بیماری‌های التهابی پوست

هيجان و بيماري‌هاي التهابي پوست

عوامل هیجانی در ایجاد بیماری‌های التهابی پوست مانند اگزما، آکنه و پسوریازیس نقش مستقیم داشته و می‌تواند این بیماری‌ها را نیز تشدید کند.

ارتباط بین پوست و ذهن افراد به صورت‌های مختلف تظاهر می‌کند و شواهد فراوان نشان می دهد که  مشکلات پوستی در ایجاد بیماری‌های روانی نقش دارد و استرس و عوامل هیجانی نیز در ایجاد انواع بیماری‌های پوستی نقش مستقیم دارند.
عوامل هیجانی در ایجاد بیماری پوستی به‌ ویژه التهابات پوست نقش مستقیم داشته و می‌تواند این بیماری‌ها را نیز تشدید کند.

جواهری با اشاره به اینکه اگزما، آکنه و پسوریازیس، سه بیماری مهم التهابی پوست هستند بیماران مبتلا به این ضایعات، اغلب به دلیل ظاهر نازیبای پوست خود دچار استرس، اضطراب و فشار‌های روحی زیادی می‌شوند.
گاهی پزشکان با بیماری‌های پوستی مواجه می‌شوند که بوسیله‌ی خود بیمار بوجود آمده است از جمله بیماری‌ها می‌توان درماتیت ساختگی و هذیان پارا زیتوز اشاره کرد.
در این بیماری‌ها هیچ گونه اختلال اولیه پوستی و عصبی وجود نداشته و شناسایی این عارضه‌ها از دیگر بیماری‌های پوستی نخستین قدم پزشک و بیمار است.
با کنترل احساسات، هیجان‌ها و انواع مشکلات روانی و حتی فشار‌های روحی و استرس می‌توان تا حد زیادی از بروز برخی از بیماری‌های پوستی مانند التهاب ها جلوگیری کرد و از طرف دیگر با برخورد منطقی با بیماری‌های پوستی می‌توان از بسیاری بیماری‌های روانی نیز پیشگیری کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا