قرآن میگوید: «فَاذْکُرُونی أَذْکُرْکُمْ» (بقره/۱۵۲) یاد من باشید، من هم یاد شما هستم.
اگربه شما بگویند: هرکس تلفن کند، به مقام معظم رهبری خودش گوشی را برمیدارد. همهی ایران زنگ میزنند، میگویند: ببینیم صدای خودش است! یک نفر خودش گوشی را برمیدارد، بگویند: رئیس جمهور خودش گوشی را برمیدارد.
میگوید:تو یاد من باش، خودم گوشی را برمیدارم. «فَاذْکُرُونی أَذْکُرْکُمْ» یادمن باش، یاد شما هستم.ما اگر یاد خدا نباشیم، یاد چه کسی باشیم…
یاد خدا خیلی مهم است. آنوقت اگر ما یاد خدا باشیم چیزی گیر خدا نمیآید، ما اگر یاد خدا باشیم چیزی گیر خدا نمیآید، اما خدا توجه به ما کند خیلی چیز گیر ما میآید. «فَاذْکُرُونی أَذْکُرْکُمْ» دو کلمهای، «فَاذْکُرُونی» یاد من باشید. «أَذْکُرْکُمْ»!
ذکر خدا چیست؟ بالاترین ذکر خدانماز است،«أَقِمِ الصَّلاهَ لِذِکْری» (طه/۱۴) بالاترین ذکر خدا قرآن است. «نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْر» (حجر/۹) یعنی «نَحْنُ نَزَّلْنَا القرآن».
یاد من باشید، من هم یاد شما هستم
- مرداد 17, 1395
- 00:00
- No Comments
- تعداد بازدید 208 نفر
- برچسب ها : آموزش و یادگیری, بالاترين ذكر, نماز, ياد خدا
اشتراک گذاری این صفحه در :
چرا برای امام حسین(ع) بیش از امامان دیگر عزاداری می کنیم؟
۱۴۰۵/۰۴/۰۶
راهکاری برای رهایی از عادت در عزاداریها
۱۴۰۵/۰۴/۰۵
عزاداری معصومان برای امام حسین
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
اسرار امام حسین (ع) بر توقف و تاخیر جنگ از شب به صبح عاشورا
۱۴۰۵/۰۴/۰۳
عزاداری معصومان برای امام حسین
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
امام سجاد علیه السلام از کربلا تا شهادت
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
نقش حضرت عباس(ع) در کربلا
۱۴۰۵/۰۴/۰۱