آیا آمار دقیق افرادی که از مسیحیت به اسلام و یا از اسلام به مسیحیت روی آورده اند را دارید؟

آيا آمار دقيق افرادي كه از مسيحيت به اسلام و يا از اسلام به مسيحيت روي آورده اند را داريد؟

پاسخ:
دسترسی به آمار دقیق در این دو مورد تقریباً غیر ممکن است چرا که:
اولاً تمام مسیحیانی که مسلمان می شوند و یا برعکس آن، نه اعلام می کنند این مطلب را و نه جایی هست که این چنین آماری را ثبت و ضبط کند.
ثانیاً در شرایط کنونی که سانسور واقعیات بر رسانه های جهانی به نفع امپریالیسم جهانی حکم فرما است چگونه می توان به چنین آماری دست پیدا کرد.
ولی با این وجود آنچه از ظاهر وضعیت کنونی جهان بر می آید آن است که گسترش و میل به اسلام در میان جوامع بشری در حال گسترش و همه گیر شدن است، این گسترش اختصاص به منطقه خاصی ندارد و شامل اروپا، افریقا، قاره آمریکا و اقیانوسیه می شود.
اگر نگاهی ولو اجمالی به حوادث چند سال اخیر جهان بیاندازیم به صحت و صدق این ادعا پی می بریم الان چند دهه است که یهود و نصاری دست در دست یکدیگر گذارده اند و با کمک کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا با ترفند های مختلف، من جمله، مبارزه با تروریسم به سرکوب مسلمانان و بد نام کردن اسلام همت گماشته اند.
قتل عام مردم مسلمان بوسنی، مسلمانان فلسطین، مسلمانان افغانستان، عراق و کشورهای آفریقایی تنها نمونه‌کوچکی از این کارهاست که به صورت علنی و با جنگ و خونریزی همراه است.
اما تنها این نیست، آنها در جبهه دیگری که خطرناکتر از اولی نیز می باشد به جنگ اسلام و مسلمانان آمده اند. و آن نیست جز جبهه جنگ فرهنگی و تبلیغی.
سالها پیش انجمن مقدس در رم قطعنامه همزیستی صادر کرد و شعار صلح و زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در کنار یکدیگر را سر داد. اما این خدعه و نیرنگی بیش نبود، چرا که در کنفرانس سالیانه تبلیغات جهانی مسیحیان در شهر اوسپالا، آنچه مطرح شد موضوع صلح و سازش نبود بلکه موضوع، نبرد با اسلام بود.[۱]
«در منطقه شرقی جاوه (اندونزی) در شهر مالانگ، کنفرانسی مشترک بین کاتولیکها و پروتستانها تشکیل شد، در آن به بررسی طرحی برای پایان دادن به برنامه مسیحی ساختن مسلمانان جاوه در مدت ۲۰ سال و مسیحی ساختن مسلمانان سراسر اندونزی در مدت ۵۰ سال پرداخته شد و در پایان قطعنامه ای صادر شد که در بردارنده چنین موادی است:
۱. ازدواج جوانان مسیحی با دختران مسلمان.
۲. ازدواج زنان با ایمان مسیحی با جوانان ضعیف الایمان مسلمان.
۳. توجه جوانان و فرزندان مسلمان و…»[۲]
در حال حاضر نیز ممنوعیت حجاب در کشورهای اروپایی، یکی دیگر از ابزارهای آنها برای مبارزه با گسترش اسلام است.
آیا این موارد، خود دلیلی بر گسترش اسلام و میل مردم جهان به اسلام نیست؟ آنهم نه گسترش محدود بلکه آنچنان گسترشی که تمام جهان غرب را اعم از جهان مسیحیت، یهودیان و امپریالیسم را نگران کرده است فلذا به اقدام عملی بر علیه گسترش اسلام دست زده اند.
اما برعکس آن یعنی مسیحی شدن مسلمانان.
آنچه مسلم است، این است که تعداد مسلمانانی که مسیحی می شوند، به مراتب کمتر از افراد مسیحی ای هستند که اسلام اختیار می کنند.
در نهایت ذکر این مطلب لازم است که اگر علاقمند به دانستن آمار اشخاصی که از دینی به دین دیگر گرایش پیدا می کنند، هستید به شماره های مختلف ماهنامه اخبار ادیان مراجعه فرمایید با این قید که همه مطالب این مجله متقن نبوده و بعضی کج سلیقگی ها در آن نمایان است.
[۱] . خسرو شاهی، سیدهادی، واتیکان، دنیای اسلام و غرب، شروق، تهران، چاپ اول، ۱۳۸۰،‌ ص۱۷۶.
[۲] . همان، ص ۱۷۷.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا