مشکلات و نارسایی ها ی خانواده در خصوص فرزندان

مشكلات و نارسایی ها ي خانواده در خصوص فرزندان

از جمله رفتارهایی که به ویژه در شهرها به چشم میخورد ولگردی فردی یا گروهی برخی از دختران و پسران در معابر عمومی، خیابانها و بخصوص پارکهاست. این افراد به منظور جلب توجه افرادی از جنس مخالف و دوست یابی از بین آنها، ساعتها در خیابانها و اماکن عمومی پرسه میزنند و از گوشه ای به گوشه دیگر میروند و بدون اینکه به روشنی بدانند دنبال چه چیزی هستند، وقت و انرژی خود را تلف میکنند. دخترانی نیز هستند که با استفاده از عدم انسجام خانوادگی و گرفتاریهای والدین و ضعف در مدیریت پدر یا مادری که دارای اقتدار درست تربیتی نباشند، به بهانه درس خواندن با دسوتانشان، کیف و کتابی به دست گرفته و در خیابانها پرسه میزنند. ولگردی این افراد نشانه عدم برنامه ریزی برای اوقات فراغت، عدم انسجام خانوادگی و از همه مهم تر نشانه بیکاری است.

رسول خدا (ص) فرمودند: از رحمت خدا دور است کسی که مخارجش بر عهده مردم باشد. آدم بیکار ارزش و احترام ندارد. بنابراین باید بدانی مردم کمتر حاضر میشوند دخترشان را به جوان بیکار بدهند شما به پول نیاز دارید، بعداً هم ناچارید زندگی مستقلی داشته باشید و هزینه خانواده را تأمین کنید و لازمه همه این موارد اشتغال و جدیت در کار و کوشش است.

تربیت صحیح جنسی مثل تربیت هر خصلت دیگر، مسلماً به شرطی در هر قدم با موفقیت روبرو خواهد شد که زندگی خانوادگی به طور کلی به طرز صحیحی سازمان یافته باشد و فرد تحت رهبری پدر و مادر یک انسان واقعی بار بیاید. اغلب اتفاق می افتد که پدر و مادر هر طور پیش بیاید زندگی میکنند  و به نحوی در تربیت کودکان سهل انگاری میکنند. موارد فراوانی هم هست که پدر و مادر توجهی به فرزندان خود ندارند و تنها به فکر آرامش خود هستند.

هرگاه پدر و مادر چنین رفتاری داشته باشند، مطمئناً فرزندانشان به انحراف جنس گرفتار خواهند شد و در نتیجه سراسر زندگیشان آکنده از هرگونه گرفتاری جنسی، بدبختی، کثافت و آلودگی اجتماعی خواهد شد. رفتار شما باعث میشود فرزندانتان یک زندگی بی بند و بار جنسی داشته باشد.

باید بسیار آسوده با مسائل تربیت جنسی کودکان روبرو شد. درست است که کودک اغلب می پرسد: بچه ها از کجا پیدا میشوند؟ اما ابراز علاقه کودک به اینگونه سوالات اصلاً بدان معنی نیست که باید همه چیز را از اکنون تا آخر، آنهم به طور دقیق برای او توضیح داد! زیرا تنها در مسائل جنسی نیست که کودک از بعضی چیزها بی اطلاع است. در سایر مسائل زندگی نیز همین طور است. و ما شتابی نداریم که او را قبل از موعد آگاهش کنیم. ما در سه سالگی برای کودک توضیح نمیدهیم که به چه علت روز کوتاه و بلند است. در سن هفت سالگی در مورد موتور هواپیما برایش توضیح نمیدهیم. گرچه ممکن است کودک به این سوالات ابراز علاقه کند ولی هر دانشی زمان خاصی دارد. پس اگر بگویید: تو هنوز کوچکی، بزرگ میشوی و میفهمی، هیچ خطری نخواهد داشت.

بنابراین هیچ ضرورت فوری ندارد که از این سوالات اتفاقی کودک استفاده کنیم و در افشای راز زایمان بشتابیم. در این سوالات هنوز هیچ نوع کنجکاوی خاصی جنسی نیست و پنهان داشتن این راز هیچگونه رنج و اندوهی برای کودک به بار نمی آورد و در این باره اصلاً نباید از این نگران بود که کودک از رفقای خود اطلاع می یابد. هرگاه شما با زیرکی و مؤدبانه به سوال کودک ترتیب اثر ندهید و خودتان را با لبخند و شوخی خلاص کنید کودک سوال خود را از یاد خواهد برد و به چیز دیگری مشغول خواهد شد. اما هرگاه شما درباره مخفی ترین جزئیات روابط زن و مرد با او صحبت کنید، حتماً کنجکاوی او را به محیط جنسی، خیلی زودتر از موقع تقویت خواهد کرد. در صورتی که اطلاعاتی که شما در اختیارش میگذارید، اصلاً برای او ضرورت ندارد و بی فایده است.

نویسنده : نساء حامدی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا