برای سفر یادتان باشد

برای سفر یادتان باشد

 وقتی در سفر هستید، وسوسه‌ی پُرخوری هم با شماست! صبحانه‌ی مفصل و رنگارنگ هتل چیزی نیست که بشود به راحتی از آن گذشت. اما کسی که رژیم غذایی سالم و معقولی دارد نباید وقتی به سفر می‌رود، عادت‌های سالم و جاافتاده‌ی خود را ترک کند.

پُرخوری و ناسالم خوری باعث احساس رخوت می‌شود و احتمال افزایش وزن را بسیار بالا می‌برد اما اگر بدانید که چطور غذاهایتان را انتخاب کنید، هم می‌توانید از سفرتان لذت ببرید و هم روند تغذیه‌ی سالمتان را حفظ کنید.

این بار که خواستید به سفر بروید نکات زیر را به یاد داشته باشید تا سفرتان لذت‌بخش و بی‌خطر و هیجان انگیز شود:
 

قبل از سفر، جستجوهایتان را انجام دهید

خوشبختانه امروزه به کمک اینترنت به راحتی می‌توانید رستوران‌ها، ایستگاه‌های استراحت بین راهی و فروشگاه‌های بزرگ شهرهای مختلف را جستجو و شناسایی کنید تا قبل از شروع سفر با انتخاب بهترین‌ها و معتبرترین‌های آن‌ها، خیالتان راحت‌تر باشد و استرس کمتری داشته باشید.

اسنک‌های خوب همراهتان داشته باشید

یخدان‌تان را با اسنک‌های مغذی فراوانی مانند ماست کم چرب یا ماست یونانی، پنیر، میوه‌ی تازه و مغزها و دانه‌ها (بدون نمک) پُر کنید. وقتی غذاهای سالم دوست داشتنی‌تان در دسترس شما باشند، احتمال اینکه هوس غذای ناسالمی را بکنید خیلی کم می‌شود. میوه‌ها را برش زده و آماده کنید، پنیر و ماستتان را از نوع فنجانی و یک وعده‌ای انتخاب کنید و لقمه‌هایی از غذاهای مورد علاقه‌تان را در یخدان همراه خود داشته باشید.

آب فراوان همراهتان داشته باشید

چند بطری (بدون BPA) آب همراه خود داشته باشید و هر بار که جایی برای استراحت توقف می‌کنید آن‌ها را پُر کنید. نوشابه گازدار و نوشیدنی‌های شیرین که پُر از قند اضافی هستند و نوشیدنی‌های کافئینه و کِرِمی که چربی زیادی هم دارند را با خود نبرید چون باعث دهیدراته شدن بدن می‌شوند. چای کم رنگ و دمنوش‌ها، آبرسان خوبی برای بدن است پس حتماً چای کیسه‌ای همراه خود داشته باشید. چای نعنا فلفلی در شرایط سفر انتخاب بسیار خوبی است.
 

پاها و شانه‌ها و گردنتان را بکشید

مکرراً توقف کنید تا از اتومبیل پیاده شده و کمی حرکت کنید و چند حرکت کششی انجام بدهید. فلکسورهای لگن، پایین کمر، شانه‌ها و گردن، بعد از چند ساعت در اتومبیل نشستن دچار انقباض و گرفتگی می‌شوند. اگر بتوانید در جایی توقف کنید که امکان پیاده روی یا کمی تپه نوردی به شما بدهد بسیار عالی است.

وعده‌های غذایی‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید

بیشتر جاده‌ها پُر از غذاهای ناسالم هستند، از فست فود فروشی‌ها گرفته تا فروشگاه‌های مستقر در پمپ بنزین‌ها. برای خوردن یک وعده غذای سالم بهتر است به دنبال غذاهای گریل شده همراه با سبزیجات فراوان باشید. اگر اصرار دارید فست فود بخورید حتماً رستوران‌های زنجیره‌ای را انتخاب کنید چون معمولاً این رستوران‌ها اعتبار بیشتری دارند. ضمناً غذاهای سالم‌تر را از منو انتخاب کنید، مثلاً ساندویچ مرغ گریل شده با کاهو و گوجه فرنگی همراه با سالاد. یک سری از رستوران‌ها هم عدسی و یا آش سرو می‌کنند، این غذاها هم می‌توانند سیرتان کند و هم خوشمزه هستند.

غذاهای محلی را امتحان کنید

چشیدن طعم غذاهای محلی، بخش خوشمزه و هیجان انگیز سفر است. شما می‌توانید با تجربه کردن غذاهای محلی، ذائقه‌تان را تنوع بدهید و ماجراجویی کنید. البته باید انتخاب‌گر باشید و چیزی را ترجیح دهید که فکر می‌کنید سالم‌تر است. در خوردن عجله نکنید و هر لقمه را خوب مزه مزه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا