آسمان

آسمان

آیه ی ۳ سوره ملک :
آن خدایی که هفت آسمان بلند را به طبقاتی منظم بیافرید و هیچ در نظم خلقت خدای رحمان بی نظمی و نقصان نخواهی یافت بارها به دیده ی عقل در نظام مستحکم آفرینش بنگر تا هیچ سستی و خلل هرگز در آن توانی یافت ؟
از آیات او این است که برق و رعد را به شما نشان می دهد که هم مایه ترس و هم امید است (ترس از صاعقه ، و امید به نزول باران) ، و از آسمان آبی فرو می فرستد که زمین را بعد از مردنش بوسیله آن زنده می کند ؛ در این نشانه هایی است برای جمعیتی که می اندیشند!
از آیات او این است که آسمان و زمین به فرمان او برپاست ؛ سپس هنگامی که شما را ( در قیامت) از زمین فراخواند ، ناگهان همه خارج می شوید ( و در صحنه محشر حضور می یابید ) !
از آن اوست تمام کسانی که در آسمانها و زمین اند و همگی در برابر او خاضع و مطیع اند !
او کسی است که آفرینش را آغاز می کند، سپس آن را باز می گرداند ، و این کار برای او آسانتر می باشد ؛ و برای اوست توصیف برتر در آسمانها و زمین ؛ و اوست توانمند و حکیم !
خداوند مثالی از خودتان ، برای شما زده است : آیا (اگر مملوک و برده ای داشته باشید ) ، این برده های شما هرگز در روزیهایی که به شما داده ایم شریک شما میباشند ؛ آنچنان که هر دو مساوی بوده و از تصرف مستقل و بدون اجازه آنان بیم داشته باشید ، آن گونه که در مورد شرکای آزاد خود بیم دارید ؟! اینچنین آیات خود را برای کسانی که تعقل می کنند شرح می دهیم .
ولی ظالمان بدون بدون علم و آگاهی ، از هوی و هوسهای خود پیروی کردند! پس چه کسی می تواند آنان را که خدا گمراه کرده است هدایت کند ؟! و برای آنها هیچ یاوری نخواهد بود !
پس روی خود را متوجه آیین خالص پروردگار کن ! این فطرتی است که خداوند ، انسانها را بر آن آفریده ؛ دگرگرونی در آفرینش الهی نیست ؛ این است آیین استوار ؛ ولی اکثر مردم نمی دانند !
خداوند همان کسی است که بادها را می فرستد تا ابرهایی را به حرکت در آورند ، سپس آنها را در پهنه آسمان آن گونه که بخواهد می گستراند و متراکم می سازد؛ در این هنگام دانه های باران را می بینی که از لا به لای آن خارج می شود ، هنگامی که این ( باران حیات بخش) را به هر کس از بندگانش که بخواهد می رساند ، ناگهان خوشحال می شوند …
و قطعاً پیش از آنکه بر آنان نازل شود مایوس بودند !
آیا آنان با خود نیندیشیدند که خداوند ، آسمانها و زمین و آنچه را میان آن دو است جز بحق و برای زمان معینی نیافریده است ؟! ولی بسیاری از مردم (رستاخیز و ) لقای پروردگارشان را منکرند!
حمد و ستایش مخصوص اوست در آسمان و زمین ، و به هنگام عصر و هنگامی که ظهر می کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا