قانون مدار باشیم

در بحث‌هایمان مطرح شد که به سمت درازنویسی و مقاله‌نویسی بیاییم. حالا که این اتفاق افتاد، این را چه‌کار کنیم؟

این باید به بسترهای رسمی ما برود. خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و..

اگر یک گروهی به‌صورت تخصصی در حال کار هستید، توانش را دارید، بدانید که جبهه معاند و دشمن خیلی در این حوزه‌ها در حال کار و فعالیت هستند.

شما بروید آمار مجوز نشریات را ببینید. مجوز سایت‌های و خبرگزاری‌ها را ببینید.

اگر مجوزی به نشریات، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در دولت‌های مختلف دادیم چند درصدشان آن انقلابی‌های اصیل هستند، دل در گرو منویات حضرت آقا دارند را شامل می‌شود و چند درصد دیگر را خاکستری‌ها و دیگران رفتند و گرفتند. بروید و اینها را ببینید.

اولاً که چرا ما قانون‌مدار نیستیم؟

  • سایت اگر می‌خواهیم بزنیم برویم و مجوزش را بگیریم. نشریه می‌خواهیم برویم مجوز بگیریم.

ما قبول داریم که کار آتش‌به‌اختیار مردمی باید از استاندارها فراتر باشد. ولی یک مواقعی شما نیاز دارید؛ بنابراین آن را بگیرید، بعد کار خودتان را هم بکنید.

  • به این نکته توجه کنید که عقب افتادیم! در کسب مجوزها عقب افتادیم! در آمارها واقعاً ما عقب هستیم.

بنابراین، اولین بحث این است که اگر گروه، شبکه، نیرو و محتوا دارید به این سمت بروید.

به آن مسیری که مطرح می‌کردیم بازگردیم:

ما محتوا را تولید کردیم بر اساس سناریوهایی که بیان کردیم. محتوا که تولید شد باید به سمت رسانه‌های رسمی برود. مسیرش از رسانه‌های رسمی می‌گذرد.

شما نمی‌توانید بیایید یک محتوای بلند و یادداشت را به ایتا ببرید، مستقیم به یک شبکه اجتماعی ببرید. چرا یک موقعی در شبکه‌های اجتماعی کانال‌هایی هستند که مرجعیت پیدا کردند. رسمیت پیدا کردند. به واسطه‌های مختلف البته قائل نیستیم به این که رسمیت اینها بیشتر از صداوسیما و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها است. به جز این دیگر رسمی نیست.

شما اگر می‌خواهید محتوایتان رسمی باشد قابلیت توثیق داشته باشد باید از مسیر خودش منتشر کند. اگر از مسیر خودش بردید. بدانید دیگر مخاطب آن رسانه‌های رسمی ما خُرده کنشگران و به‌نوعی رهبران میانی و نخبگان هستند. از آن محتوا استفاده می‌کنند و آنها خُرد می‌کنند به قالب‌های مختلف رسانه‌ای، حالا هر کسی در هر حوزه‌ای که کار می‌کند.

  • یک شخصی عکس نوشت درست می‌کند.
  • یک شخصی سوژه برای مستند پیدا می‌کند.
  • یک شخصی اینفوگرافیک پیدا می‌کند.
  • یک شخصی این را تبدیل به یک سوژه برای کتاب می‌کند.

مهم این است که ما محتوای خودمان را مستمر و منظم و از مسیر خودش بتوانیم منتشر کنیم. اگر این کار را کردیم؛ مانند این است که پایه‌ریزی کردیم.

شما قله را در نظر بگیرید، این قله حتماً نیاز به پایه دارد. اگر این پایه نباشد صرفاً مانند این است که شما رفتید و بازگشته‌اید. استمرار ندارد. اثرگذاری به آن صورتی که شما می‌خواهید اتفاق نمی‌افتد. حتماً این باید به سمت رسانه‌های رسمی ما برود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا