دور ریز غذاتو کم کن

از این به بعد نان‌های بیات مخصوصا از نوع باگت رو دور نریز و این روش‌های کاربردی رو برای کم کردن دور ریز غذا و جلوگیری از اسراف به کار ببر.

پودر سوخاری

راحت‌ترین راه استفاده از نان بیات تهیه پودر سوخاری هست. نان‌ها رو خشک کن و در هاون بکوب تا تقریباً به صورت آرد در بیاد. بعد پودر رو داخل یک ظرف شیشه‌ای نگه دار و در پخت غذاهای روزانه مثل کتلت و شامی و… استفاده کن.

نان برشته یا کروتون

برای تهیه نان برشته (کروتون) ، نان بیات رو به قطعات بزرگ و کوچیک خرد کن و با اضافه کردن کمی ادویه مورد علاقه‌ات تو روغن زیتون سرخ کن و در کنار سوپ میل کن.

نان دارچینی

نان بیات رو برش بده و به مخلوط شیر دارچین آغشته کن. بعد یک تخم مرغ رو هم بزن و دو طرف نان رو در اون بچرخان و بعد نان‌ها رو سرخ کن تا طلایی بشه. در آخر کمی شکر و دارچین روی نان‌ها بپاش و میل کن.

نان سبزیجات

نان‌های بیات رو ورقه ورقه و کمی روغن و فلفل به آن‌ها بزن و تست کن. زمانی که نان‌ها طلایی شدند روی آن‌ها رو با تکه‌های مرغ یا ژامبون به همراه سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی گیلاسی، سیر و کمی پنیر پر کن. نان‌ها رو داخل فر یا ماکروفر یا روی ماهی‌تابه بذار تا پنیر آب بشه.

نان با عطر و طعم سیر

برای تهیه نان با عطر و طعم سیر چاقو رو تا نیمه داخل نان کرده و ببرید اما برش‌ها رو از هم جدا نکنید. کره آب کرده و سیرهای کوبیده شده، جعفری خرد شده و کمی فلفل رو با هم مخلوط و مابین برش‌های نان قرار بده. بعد نان رو داخل کاغذ آلومینیومی بپیچ و برای ۶ دقیقه داخل فر بذار. بعد از در آوردن نان از فر و باز کردن کاغذ دورش، دوباره برای ۵ دقیقه دیگه داخل فر بذار تا کاملاً آماده بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا