۱-رسانه،محتوا،میدان

متن

بسم الله الرحمن الرحیم

کارشناس: استاد عزیزی

عنوان: رسانه، محتوا، میدان

یک موضوع مهم که باید به آن توجه داشته باشیم این است که جایگاه رسانه را بدانیم و ناظر به دانشی که در خصوص رسانه‌ها پیدا می‌کنیم بتوانیم کُنش رسانه‌ای داشته باشیم.

ما برای اینکه بتوانیم خوب رسانه را درک کنیم ابتدا باید بیاییم روی محتوا تمرکز کنیم.

  • کار رسانه، رساندن مطالب و محتواست.

و به‌تنهایی و به ما و رسانه هیچ تأثیرگذاری نخواهد داشت و به ما و رسانه هیچ اهمیتی نخواهد داشت.

آنجایی رسانه اهمیت پیدا خواهد کرد که ما محتوای خوبی را بتوانیم تولید کنیم و مهم‌تر از آن این است که بتوانیم این محتوا را با رسانه و از آن مهم‌تر با میدان و پیرامون خودمان بتوانیم تلفیق کنیم.

هرجا این اتفاق بیفتد، محتوا و رسانه و میدان به نحو مناسب تلفیق بشود ما می‌توانیم بگوییم که می‌شود از دِل این عملیات یک تأثیرگذاری، گفتمان‌سازی و یک اتفاق مؤثری رقم بخورد.

برای اینکه در حوزه محتوا بدانیم چه محتوایی، محتوای درست و سالمی است و چه محتوایی خوب نیست و نمی‌تواند در حوزه تخصص و دغدغه‌مندی ما اثرگذار باشد قاعدتاً ما باید دستگاه محاسباتی قوی ای داشته باشد.

دستگاه محاسباتی قوی، دستگاهی محاسباتی است که از محاسبات امام امت نشأت گرفته باشد و محاسبات ما هرچقدر به محاسبات اماممان نزدیک‌تر باشد حتماً محتوای غنی‌تری خواهیم داشت. عمق فکری بیشتر و قوی‌تری خواهیم داشت و حتماً بروز این محتوا در رسانه هم مؤثرتر و بهتر خواهد بود.

برای اینکه محاسبات ما به محاسبات امام نزدیک باشد حتماً باید روی یک سری از موضوعاتی که برای خودمان دغدغه و مسئله است تمرکز داشته باشیم.

نکته:

  • نیازی نیست که ما در همه مسائل متخصص باشیم،
  • در همه مسائل اظهارنظر کنیم
  • در همه مسائل بخواهیم هر کلیپ و محتوایی که به دستمان رسید را باز انتشار کنیم و ارسال کنیم برای گروه‌ها، کانال‌ها و رسانه‌هایی که داریم.

این مطلب مهم را حتماً باید مدنظر داشته باشیم.

اگر این اتفاق افتاد و ما به سمت این که ما یک موضوع تخصصی برای خودمان ایجاد کردیم می‌توانیم که امیدوار باشیم در آن حوزه تخصصی مؤثر واقع بشویم و جهاد تبیین ما جهادی باشد تا ان‌شاءالله نگاه محبتی امام‌زمان (عج) را در پی داشته باشد.

اسکرول به بالا