کلیپ
پادکست
متن
بسم الله الرحمن الرحیم
کارشناس: استاد عزیزی
عنوان: محتوای تخصصی
ما در چه محتوا و چه حوزههایی میتوانیم ورود محتوایی داشته باشیم؟
- نیازی نیست همه ما در تمام موارد متخصص باشیم و ورود کنیم و احساس دغدغه کنیم برای تبیین که اگر این کار را انجام بدهیم حتماً آفاتی خواهد داشت. این آفات هم شامل خودمان و هم شامل مخاطب خواهد شد.
بههرحال شما وقتی محتوایی را میخواهید منتشر کنید و کار رسانهای انجام بدهید حتماً مخاطبانی دارید و این مخاطبین اگر شما را در یک موضوع تخصصی بشناسند حتماً کلام و نکات شما را بهتر درک میکنند و منتظر هستند که از شما در همان حوزه حرفی را بشنوند.
اگر رفتید به این سمت که در حوزههای مختلف ورود کردید و هر مطلبی را که دیدید با نیت اثرگذاری برای انقلاب و جهاد تبیین ارسال کردید عملاً خودتان را در یک مُردابی از مطالب و محتواهای بسیار زیاد و کمعمق درگیر کردید که آن اثرگذاری که باید داشته باشد را متأسفانه نخواهد داشت.
تأکید ما بر این است که بر اساس سلیقه، علاقه و تخصص و دغدغهای که دارید یک حوزه محتوایی را انتخاب کنید و در آن حوزه محتوایی سعی کنید که عمیق بشوید تا بتوانید کار رسانهای و اثرگذار داشته باشید و یک گفتمانی را برای جامعه اطراف خودتان منتشر کنید و گفتنمان سازی کنید.
حوزههای مختلفی وجود دارد. شما میتوانید در حوزههای عمومی، تخصصی، اجتماعی، فرهنگی و.. فعالیت کنید.
بستگی به سطح دغدغه و نگاه شما دارد که میتوانید با استفاده از اینها این موضوعات را دنبال کنید. دائماً مطالعه داشته باشید روی آن موضوعی که انتخاب کردید تا حرف شما مورد قبول واقع بشود.
بدون تعارف:
اگر حرفی برای گفتن نداشته باشید آن چیزی که زیاد است الآن محتواهایی که توسط مؤسسات مختلف، اشخاص مختلف چه حقیقی و چه حقوقی تولید میشود که متأسفانه خیلی از این محتواها مسموم هستند که به دلایل مختلف مانند سازمانی، شخصی، گروهی و جریانی تولید و منتشر میگردد و ما هم عملاً میشویم بهنوعی سربازان بی جیره این سازمانها و مؤسسات و جریانات که نمیدانیم از چه حوزهای نشأت گرفته و این محتواها چطور تولید شدهاند.
تأکید ما این است که حتماً تلاش کنید که روی یک موضوع محتوایی متمرکز بشوید و روی آن یک حوزه دائماً کار کنید تا انشاءالله کار رسانهای که قرار است انجام بدهند مؤثر واقع بشود.