هدف آموزشی: مشارکت، تشویق یکدیگر به منظور ارتقاء عملکرد گروه، تقویت عضلات پا
وسایل مورد نیاز: گچ، ذغال …
تعداد بازیکنان: حداقل چهار نفر
آرایش بازیکنان: یک نقطه به عنوان نقطه شروع تعیین و کودکان با کمی فاصله آز آن صف می بندند.
روش بازی:
۱-کودکان صف می بندند و به نوبت می پرند. مربی نقطه پایان پرش هر کودک را با گچ علامت می زند.
۲-کودک بعدی پرش خود را از جایی آغاز می کند که کودک قبلی پرش خود را به اتمام رسانده است.
۳-وقتی کودکی می پرد سایر کودکان دست می زنند و دوست خود را تشویق می کنند.
۴-فاصله نقطه شروع پرش اولین کودک را تا نقطه پایان پرش آخرین کودک اندازه بگیرید.
۵-بازی را ادامه دهید و کودکان را تشویق کنید تا در هر بازی میزان پرش خود را نسبت به قبل افزایش دهند.
چند پیشنهاد:
۱-پس از تسلط در بازی، کودکان می توانند روی یک پا بپرند.
۲-می توان موانعی سر راه کودکان قرار داد.
۳-یکی از کودکان می تواند مسئول علامت زدن نقطه پایان پرش سایر کودکان باشد.