بازی “”گروه به چند؟””

بازي ""گروه به چند؟""

هدف آموزشی: آموزش اعداد

وسایل مورد نیاز: موسیقی

تعداد بازیکنان: گروه های بزرگ

آرایش بازیکنان: کودکان به شکل دایره می ایستند و مربی در وسط می ایستد.

روش بازی:

۱-وقتی موسیقی شروع می شود، کودکان شروع به انجام حرکات دلخواه در اطراف مربی می کنند.

۲-وقتی موسیقی قطع می شود، مربی کودکان را دعوت به تشکیل گروه های ۴،۳،۲ و … نفره می کند. برای این کار از جمله “گروه به ۴،۳،۲ و …” استفاده می کند.

۳-کودکان با شنیدن این جمله بلافاصله گروه هایی به تعداد گفته شده تشکیلمی دهند.

۴-سپس مربی گروه هایی که تعدادشان صحیح نیست را اصلاح می کند.

۵-هر کودکی که نتواند در یک گروه قرار گیرد به مربی کمک می کند تا تعداد کودکان در هر گروه را بشمارد.

۶-پا پخش مجدد موسیقی بازی تکرار می شود.

چند پیشنهاد:

۱-پس از تسلط کودکان به بازی مربی می تواند به جای جمله “گروه به …” از جملاتی که در آن عددی به کار رفته باشد استفاده کند، مانند: من به مغازه رفتم و ۲ توپ خریدم.

۲-مربی می تواند از جملاتی استفاده کند که مفاهیم آموزشی دارند. مثلا بگوید: “پرنده دو بال دارد” ، “من دو دست دارم” یا “هشت پا هشت تا پا دارد.”

۳-برای ایجاد تمرکز و افزایش دقت می توان از عدد “یک” در میان جملات استفاده کرد تا نتوان گروهی تشکیل داد. مثل “من یک دماغ دارم.” و سپس از کودکان پرسید که آیا یک نفر یک گروه است یا خیر.

۴-با توجه به سن و توانایی های کودکان می توان از آنها به عنوان بازی گردان استفاده کرد.

۵-می توان به گروه هایی که تشکیل می شود فعالیت های مختلفی را ارائه داد تا انجام دهند. مثلا در گوش هم جملات مثبتی بگویند، با هم بچرخند …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
به بالا بروید