باورهای اشتباه در زندگی

باورهای اشتباه در زندگی

عشق واقعی و گرم باعث یک ازدواج خوب می‌شود

عشق، نقش مهمی در نزدیک کردن افراد به هم دارد. عشق کمک می‌کند برخی از ایرادهای طرف مقابل را نبینیم و گاهی به حرمت دوست داشتن با آن‌ها کنار بیاییم.

تجربه و تحقیقات نشان داده که بخش زیادی از هیجان‌های همسران از دو تا پنج سال نخست زندگی مشترک کاهش می‌یابد؛ خوبی‌ها و نکات مثبت همسر عادی می‌شود و طرفین از فداکاری‌های گذشته خسته می‌شوند. اینجاست که داشتن این هفت مهارت به بهبود رابطه کمک می‌کند:

الف) مهارت حل تعارض و تصمیم‌گیری

ب) مهارت عشق‌ورزی و محبت ساخت‌یافته

ج) مهارت ارتباط مؤثر و همدلی

د) مهارت مدیریت خشم و هیجان‌های منفی

هـ) مهارت مدیریت دخالت اطرافیان

و) مهارت مقابله با روزمرگی و افسردگی

ز) مهارت برقراری روابط جنسی سالم

هرچند مهارت‌های دیگری چون خودشناسی، تفکر خلاق و خودباوری نیز به داشتن شخصیت سالم‌تر و در نتیجه زندگی بهتر کمک می‌کند، اما بدون داشتن این هفت مهارت اصلی، زندگی مشترک به‌سختی قابل مدیریت می‌شود.

در همه کشورها برای رانندگی با خودرو باید ساعت‌ها مطالعه کرد و به صورت عملی زیر نظر مؤسسه‌های آموزشی مجاز تمرین کرد تا بتوان از عهده امتحان کتبی و عملی آن برآمد و موفق به دریافت گواهینامه شد. ضمن آنکه شرایط دیگری چون سن فرد و سلامت او نیز برای تعیین صلاحیت رانندگی فرد دخیل‌اند. وقتی برای مدیریت خودرو لازم است این آزمایش‌ها و آموزش‌ها را پشت سر گذاشت، چطور ممکن است برای مدیریت زندگی نیاز به هیچ آموزشی نداشته باشیم؟

آرزوی ازدواج‌های رؤیایی، ساخته و پرداخته قصه‌های دختر شاه‌پریان و فیلم‌های رمانتیکی است که با پررنگ نشان دادن لحظه‌های عاشقانه، ما را تشنه داشتن چنان رابطه‌هایی می‌کنند. در کتاب مهارت‌های ازدواج و ارتباط زناشویی کارآمد می‌خوانیم «عشق پیشگوی ضعیفی برای ازدواج موفق است».

به‌روشنی می‌توان ادعا کرد که عشق یا دوست داشتن برای ازدواج لازم است، اما کافی نیست، پس فقط داشتن عشق واقعی و گرم باعث ازدواج موفق نخواهد شد، بلکه عوامل مهم دیگری هم هست که باید آن‌ها را آموزش ببینیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا