تاثیر ۱۵ دقیقه پیاده‌روی روزانه

پیاده‌روی برای کاهش وزن بسیار عالی است، اما مزایای آن بسیار فراتر از این مسئله است – از افزایش انرژی، بهبود خلق‌وخو گرفته تا کاهش استرس، افزایش خلاقیت و بسیاری موارد دیگر.

افزایش نشاط و شادی

اگر یک روز کمبود خواب داشته یا بنا به هر مسئله‌ای کمی بی حوصله و کسل باشید، پیاده‌روی می‌تواند روحیه شما را بهبود ببخشد. طبق یک مطالعه منتشر شده در ژورنال American Preventive Medicine. شرکت‌کنندگان در این مطالعه که به طور متوسط ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط (گلف، تنیس، ایروبیک، شنا، یا رقص) را با افرادی که در طول هفته ۲۰۰ دقیقه پیاده روی داشتند مقایسه کردند، و نتایج گزارش را چنین ارائه دادند که سطح انرژی بالاتر، سلامت عاطفی و زندگی اجتماعی قوی‌تری را نسبت به گروه دیگر داشته‌اند. اگر می‌خواهید خلق‌وخوی بهتری داشته باشید باید روزانه چند دقیقه پیاده‌روی کنید.

افزایش خلاقیت

به دنبال یک ایده ناب می‌گردید؟ در اطراف خانه یا محل کارتان کمی پیاده‌روی کنید. به عناون مثال، با پیاده‌روی می‌توانید برای ایده‌ای که برای نوشتن به دنبالش می‌گشتید، الهام بگیرید، همچنین می‌توانید خلاقیتتان را در تمامی زمینه‌ها جاری سازید. یکی از مطالعات دانشگاه استنفورد نشان داد که پیاده‌روی می‌تواند ۶۰ درصد خلاقیت را تقویت کند.

کاهش حملات آسم

اگر آسم ناشی از ورزش را تجربه نکردید، لازم نیست از ورزش خودداری کنید. شما فقط باید در شرایط مناسب تمرین مناسب را انتخاب کنید. کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا می‌گوید: پیاده روی، همراه با شنا، گلف و دوچرخه‌سواری تفریحی، احتمال تحریک راه‌های هوایی را کاهش می‌دهد. به طور کلی، به دنبال فعالیت‌هایی باشید که می‌توانید در هوای معمولی انجام دهید و به استقامت قابل توجهی نیاز ندارید. سرعت لازم برای راه رفتن و نحوه تنفس صحیح را بیاموزید.

افزایش متابولیسم

سندرم متابولیک – بدترین عارضه افزایش فشار خون/ کلسترول، قند خون بالا و چربی در دور کمر است – یکی از بدترین عوارض جانبی سبک زندگی بی تحرک به شمار می‌رود. این علامت باعث ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و حتی مرگ زودرس می‌شود. اما ما یک درمان قدیمی برای این بیماری امروزی داریم: ورزش. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیجریه نشان داد که احتمالاً با پیاده‌روی بیش از یک ساعت در روز، احتمال ابتلا به سندرم متابولیک ۲۹ درصد کاهش می‌یابد.

افزایش عمر

می‌خواهید زندگی طولانی‌تر داشته باشید؟ راه رفتن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما برای به دست آوردن عمر طولانی، کارها را سرعت بخشید. براساس یافته هایکلینیک مایو، تحقیقات نشان داده است که سریع راه رفتن می‌تواند طول عمر را بیشتر کند، حداقل بیشتر از افرادی که سرعت کندتری داشته اند. اگر می‌خواهید زندگی طولانی‌تر داشته باشید، باید بلند شوید و راه بروید.

جلوگیری از زوال عقل

پیاده‌روی برای مغز مفید است. محققان دانشگاه هایلند نیو مکزیکو دریافتند که پای شما روی زمین هنگام پیاده‌روی، امواج فشار را از طریق شریان‌هایی ارسال می‌کند که جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد. حتی بهتر، پیاده‌روی با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی مانند بیماری آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل موثر است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا