تذکراتی در خصوص آمیزش

تذکراتی در خصوص آمیزش

۱- والدین باید از کارهایی که سبب تحریک فرزندان می گردد، از جمله خوابیدن در اطاقی که بچه ها می خوابند تا آنجا که امکان دارد پرهیز کنند، و بدانند این امور از نظر تربیتی در سرنوشت آنها مؤثر است. پیامبر اسلام نه از مباشرت مرد و زن، در حالی که کودک در گهواره آن دو را میبیند، نهی فرمودند.

۲- روایاتی وارد شده که آمیزش با ملاعبه همراه باشد. رسول خدا فرمودند: «وقتی یکی از شما با زنش مباشرت می کند، مانند پرندگان مباشرت نداشته باشد؛ بلکه درنگ و توقف کند. (و ملاعبه نماید تا همسرش آماده گردد.)»

۳- در حال مجامعت، به فکر دیگران نباشد و فقط به همسر حلال خود فکر کند، در روایت آمده است که انسان با نام خدا مجامعت نموده و از خداوند متعال بخواهد تا شیطان را از او و فرزندی که روزی اش می کند، دور نگه دارد. امیرالمؤمنین (ع) فرمودند:

زمانی که یکی از شما قصد مباشرت دارد؛ پس بگوید: «که اگر قضای الهی بین زوجین، فرزندی بود، هیچگاه شیطان او را به چیزی ضرر نمی رساند.»

۴- در کتب فقهی بیان گردیده که: «شوهر نمی تواند بیش از چهار ماه ، نزدیکی با عیال دائمی خود را ترک کند.» و برخی از مراجع عظام، أضافه نموده اند که: «اگر زن جوان باشد و در این مدت بیم آن می رود که به گناه بیفتد، احتیاط واجب آن است که مرد طوری رفتار کند که او به گناه نیفتد.» به عبارت دیگر مرد باید نیاز جنسی همسر خود را به طور معقول و متعارف برآورده سازد. در طرف مقابل نیز، زنان، نباید بدون عذر شرعی و عقلی، در آمادگی برای آمیزش کوتاهی کنند رسول گرامی می فرمودند: «بدترین زنان کسانی هستند که وقتی با شوهرش خلوت می کند، مانع می شود.» همچنین، در تبیین وظایف زنان، فرمودند: «… برزن لازم است تا خود را خوشبو کند و نیکوترین لباسش را بپوشد و به زیباترین زینت هایش تزیین نماید و خود را بر شوهرش عرضه نماید…»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا