خواص دمنوش لیموترش و دمنوش لیمو عمانی

خواص دمنوش لیموترش و دمنوش لیمو عمانی

نکته: در ابتدا باید گفت… لیموعمانی در مقایسه با لیمو ترش خواص یکسانی دارد و پس از خشک شدن ۷۰ تا ۸۰ درصد خواص آن باقی می ماند بجز ویتامین C که مقدار آن در لیموی تازه بیشتر است. لیموعمانی از نظر کلسیم و پتاسیم غنی است و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ضدسرطان شناخته شده است.

دمنوش لیمو دمنوش لیمو عمانی چای لیمو قصد داریم در این مطلب در مورد خواص دمنوش لیمو برای سلامت بدن صحبت کنیم ، دمنوش های مختلفی وجود دارد که می توان برای بهبود و ارتقا سطح سلامت بدن از آن استفاده نمود ، لیمو امانی یا لیمو ترش نام های دیگر این دمنوش می باشند که فواید زیادی برای بدن دارند ، در صورتی که می خواهید در این باره بیشتر بدانید با داروینه همراه باشید.

در مورد خواص دمنوش لیمو

مواد متشکله ی لیمو عمانی را ترکیبات تلخ، فلاونوئیدها، اسید سیتریک، املاح، ویتامین ‌ها به ویژه ویتامین C و مواد فرار تشکیل می ‌دهد.

عمده ترین ترکیبات موجود در روغن فرار گیاه را لیمونن، آلفا-ترپینئول، گاما ترپینن، ترپینولن، ۱ و ۸ سینئول و لینالول تشکیل می دهد.

این میوه از نظر کلسیم و پتاسیم غنی بوده و از نظر ویتامین C از سایر مرکبات پیشی گرفته و به عنوان کاهنده ی فشار خون و چربی خون شناخته شده است.

خوردن دم ‌کرده ی آن اغلب با چای و گل گاوزبان در کاهش فشار خون موثر است. برای افراد با فشار خون طبیعی نیز مصرف دم‌ کرده ی آن با عسل یا نبات پیشنهاد می ‌شود.

لیمو عمانی از نظر طب سنتی خنک ‌کننده، اشتهاآور، ضدعفونی ‌‌کننده، مقوی معده، ضد نفخ، موثر برای رفع عوارض کمبود ویتامین C، مسکن سردرد، التیام‌ دهنده ی سرفه و سرماخوردگی است.

چای با لیموعمانی محشر است
دم کرده لیموعمانی همراه چای و گل گاوزبان در کاهش فشار، چربی و کلسترول خون موثر است و می تواند از تصلب شرایین جلوگیری کرده و گرفتگی عروق را بهبود بخشد. افراد سالم می توانند آن را با عسل یا نبات مصرف کنند و توصیه می شود بیماران قلبی از لیموعمانی یا پودر آن در انواع سالادها استفاده کنند.

خواص پزشکی دمنوش لیمو عمانی :

خاصیت سفید کنندگی – میکروب کش – درمان سرماخوردگی، گلو درد، زکام – اسید لیمو در بدن تحلیل می رود و فضولات را حل کرده و تورم مخاط را برطرف می کند.
با سیل ها وبا، تب تیفوئید(حصبه) و اسهال خونی راکشته و نابود می کند.  افزایش ترشح ادرار – درمان درد وبیماری های التهاب مفاصل، روماتیسم، نقرس – درمان سنگ کلیه – ضد عفونی کننده سیستم دستگاه گوارشی – درمان امراض و مشکلات کبد – درمان زکام مغزی –  درمان کرم روده، خصوصا درمان انگل در بچه ها – درمادرمان تصلب شرائین – درمان واریس و سیاتیک – مفید برای زخم گل و پیوره و خونریزی – رفه عطش – معرق – قابض و مقوی – ضد اکسیدان – ضد ورم

دیگر خواص دمنوش لیمو عمانی :

ضد تب – ادرار آور – ضد کمبود ویتامینC – تقویت بزاق دهان – اشتها آور – کاهش عطش و تشنگی – ضد عفونی کننده مجاری ادرار، کلیه ها، مثانه و پروستات – کاهش و درمان تهوع و استفراغ – تصفیه و پاکسازی کننده خون – لیمو سلول های پوست را تجدید می کند و موها را از ریزش باز داشته و پوست را تقویت می کند.  باکتری کش و ضد ذات الریه –  کاهش صفرا – ضد سم در موارد مسمومیت ها
جلوگیری از پیری زودرس – کمک به کاهش وزن – درمان کم خونی – تقویت کننده عمومی – درمان انسداد و پاکسازی عروق – جلوگیری و درمان ترشی معده – ضد یرقان – ضد عفونی کننده منابع غذایی
درمان یبوست – کاهش و درمان غلظت خون – درمان دیابت ( مرض قند) – درمان تنگی نفس – افزایش ایمنی بدن – تقویت گلبول های سفید خون – ضد سرطان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا