آفت قاریان قرآن

آفت قاریان قرآن

آفت قاریان قرآن

امام صادق (ع) فرمود: شخص بی علمی که قرآن می‌خواند، مانند کسی است که بدون داشتن مال، بر مردم فخر فروشد وتکبر ورزد.

وی با مردم کینه می‌ورزد، به جهت فقرش، و مردم با او کینه می‌ورزند، به جهت تکبر و خود پسندی او. پس او همیشه بی آن که بر او واجب گشته باشد، با مردم خصومت می‌ورزد، و کسی که در چیزی که بدان امر نشده و واجب نگشته است، با خلق خصومت ورزد، در واقع با خالقیت وربوبیت به خصومت برخاسته است.

خدای تعالی می‌فرماید: (و از میان مردم کسی است که درباره خدا، بدون هیچ دانش و بی هیچ رهنمود و کتاب روشنی به مجادله می‌پردازد).

نقل است که (زید بن ثابت) خطاب به پسرش گفت: ای پسر کم! مبادا خداوند نامت را در میان قاریان ببیند!

پیامبر (ص) فرمود: زمانی بر امت من خواهد آمد که اگر نام مردی را بشنوند، بهتر است از دیدن او؛ و اگر او را ببینی، بهتر است از آن که او را بیازمایی (که باطنی ناپسند دارند). و نیز آن حضرت فرمود: بیشتر منافقان امت من از قاریانند، زیرا به اوامر و نواهی آن پای بند نیستند.

چنان باش که از تو خواسته‌اند و تو را بدان امر کرده‌اند. راز خویش از خلق مخفی دار و طاعت و عبادت برای خدا را به منزله روحت بدان برای بدنت که جدایی روح سبب مرگ شود).

باید آن حالتی را که میان تو و آفریدگارت برقرار است، درست و صحیح باشد. در لحظه لحظه روز وشبت و در تمام امور به درگاه خدا تضرع کن و از او مدد بجوی.

خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: (پروردگار خود را به زاری و نهانی بخوانید که او از حد گذرندگان را دوست نمی‌دارد).

و این اعتدا (که در آیه آمده است) از جمله صفت‌های قاریان زمان ما و نشانه آنان می‌باشد. پس، در همه امورت از خدایت ترسان باش، تا در چاه هولناک تمنا و آرزوها نیفتی واز هلاکت برهی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا