اکثر اوقات ، زمانیکه در مورد مقام خدایی باب و بهاء با اغنام الله بحث می شود و در این ارتباط به کتب نویسندگان بهائی استناد می شود ، بهائیها بیان می کنند که نویسنده آن کتاب نظر شخصی خود را آورده است .
به عنوان نمونه درصفحه ۲۰۷ کتاب تاریخ حضرت صدرالصدور تألیف جناب نصرالله رستگار آمده:
” ای مقبل الی الله و منقطع الی الله مقام مظاهر قبل نبوت کبری بوده و مقام حضرت اعلی (سید باب ) الوهیت شهودی ? و مقام جمال اقدس اقدم ( بهاء الله) احدیت ذات هویت وجودی ? و رتبه این عبد ? عبودیت محضه صرفه بحته حقیقی ? و هیچ تفسیر و ت?ویل ندارد…ع ع ”
اول از همه اینکه این مطلب نظر شخصی نیست ، بلکه نظر عبدالبهاء است که در این کتاب آورده شده است. آیا نویسنده این کتاب به دروغ مطلبی را از عبدالبهاء آورده است؟! ثانیاً در توقیعات مبارکه (????-????)آمده:” ترجمه آثار امری و تهیه رسائل و جزوات و تجدید کتب بواسطه محافل روحانیه جائز ولی انتشارش مشروط بتصویب لجنه ملّی نشریات است.”( توقیعات مبارکه (????-????) ، حضرت ولی امرالله، صفحه ???)
کتاب تاریخ حضرت صدرالصدور هم بتصویب لجنه ملی نشریات امری رسیده و پس از اجازه محفل ملی بهائیان ایران منتشر گردیده است .شاید این کتاب را تا به حال میلیونها نفر مطالعه کرده باشند ، اگر این مطلب اشتباه باشد آنوقت به غیر از نویسنده کتاب، لجنه ملی نشریات امری و محفل نیز مقصر می باشد زیرا باعث گمراهی افراد زیادی شده اند.
و یا عبارت صفحه ۲۶ همان کتاب :”… ربوه القدس می فرماید چه که این ظهور اعظم نفس ظهور الله است نه بعنوان تجلی و مجلی…”
پس فهمیدیم که چه چیزی نظر شخصی است و چه چیزی بیانات هیاکل مقدسه می باشد.
در کتب اسلامی اگر روایتی ضعیف باشد ، در متن یا پاورقی همان کتاب اشاره می شود که این روایت ضعیف است ، اگر کتابی منحرف کننده باشد ، چاپ نمی شود. ولی می بینیم که در مورد این مطلب کتاب تاریخ حضرت صدرالصدور اینطور نیست . اگر واقعاً این کتاب معتبر نیست ، بایستی مراجع رسمی بهائی اعلام کنند نه یک بهائی عادی!
در مورد ادعای خدایی باب و بهاء ، هم در مناظرات و هم در مقالات قبلی، مطالب زیادی نوشته شده است ، دانش آموزان عزیز می توانند به آنها رجوع کنند.