تدبیر ش۵۶ ارتباط با بدنه دانشجویی و اساتید ارزشی، زیاد باشد
همه تشکلها ارتباطاتشان را با بدنه دانشجویی تقویت کنند. به نظر، من از بدنه دانشجویی غافل نشوید! حالا گفتند که: این اردوهای ضیافت برگزار میشود؛ خوب! این خوب است؛ اینها یکی از همان راههای ارتباط با بدنه دانشجویی است؛ لیکـن بـه نـظر مـن در همـه دوره سـال و در مناسبتهای مختلف، ارتباط با بدنه دانشجویی و همچنین ارتباط با اساتید ارزشی زیاد باشد.۶ ۶. ۸۹/۰۵/۳۱ بیانات در دیدار دانشجویان در یازدهمین روزماه رمضان تدبیر ش۶۵انحراف و عدول از ارزشهای اسلامی و انقلابی و بیتقوایی در مقابل دشمن، به نام عقلگرایی
برادران و خواهران من! ملت عزیز ایران! این مکتب [مکتب امام]، ما را در طول این سی و دو سال از گردنههای خطرناکی عبور داده است؛ سطح عزت ملی و شرافت بینالمللی ما را بالا آورده است. کشور به برکت پیمودن این راه، در همان حدی که رعایت کرده است، پیشرفت کرده است؛ به سمت آرمانهای خود پیش رفته است. ما باید رعایت کنیم؛ منتها همه جوانب را با هم. اگر کسی یا جریانی بخواهد به نام عقلگرایی، از ارزشهای اسلامی و انقلابی عدول کند، این انحراف است. اگر کسی بخواهد به وسیله عقلگرایی، در مقابل دشمن بیتقوایی به خرج بدهد، وابستگی به وجود بیاورد، این انحراف است، این خیانت است. آن عقلانیتی که در مکتب امام بزرگوار ما هست، اقتضاء نمیکند که ما از خدعه دشمن غافل شویم؛ از کید او غافل شویم، از نقشه عمیق او غافل شویم؛ به او اعتماد کنیم؛ در مقابل او کوتاه بیاییم. هرچه که انسان در مقابل دشمن کوتاه بیاید، پشتوانه عظیم معنوی در درون کشور و درون ملت را از دست خواهد داد.۶ ۶. ۹۰/۰۳/۱۴ بیانات در بیست و دومین سالگرد امام خمینی
تدبیر ش ۶۷تشکلها باید بتوانند بر محیط دانشجویی اثرگذاری کنند
یک تـوصیه دیگر مـا هـم ایـن اسـت کـه: تشکلهای دانشجویی با هم همفکری و همکاری و همدلی نشان بدهند. حالا من نمیخواهم یک چیزی را حتماً یک پیشنهاد قطعی بکنم، اما به نظر آدم میرسد که مثلاً یک مجمع هماهنگ کنندهای بین این تشکلها وجود داشته باشد تا تشکلها همجهت پیش بروند. البته جهتهای کلی تقریباً با هم یکسان است؛ خوب است. نمیخواهیم هم بگوییم که این تشکلها با مختصاتی که هر کدام دارند، بایستی این مختصات را همه یککاسه کنند؛ نه! تنوع و مختصات گوناگون در تشکلها هیچ ایرادی ندارد؛ منتها در جهتگیریها، در پیشرفت به سمت اهداف انقلاب، یک هماهنگی انجام بگیرد تا بتوانید بر محیط دانشجویی اثرگذاری کنید. تشکلها باید بتوانند بر محیط دانشجویی اثرگذاری کنند. خوشبختانه محیط دانشجویی، محیط خوبی است. نه اینکه در محیط دانشجویی اشکال نیست، انحراف نیست، خطا نیست، لغزش نیست؛ کجا نیست؟! در مقدسترین مجموعهها و محیطها هم بالاخره انسان یک لغزشهایی سراغ دارد؛ یا مشاهده میکند؛ اما مجموعاً محیط دانشجویی، محیط پرنشاط، پرتحرک و بر روی هم دینی و معتقد و پایبند به مبانی به حساب میآید؛ این چیز خیلی مغتنمی است. محیط دانشجویی ما اینجوری است؛ از این باید استفاده کرد. روی این محیط بایـد تـأثیرگـذاری کـرد. بـایـد جهتگیریِ درست داد.۸ ۸. ۱۹/۰۵/۹۰ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان