احساس خوشبختی کنید

احساس خوشبختی کنید

تمامى زوج هاى جوان  انتظار دارند که بعد از ازدواج همچنان روابطشان گرم و صمیمى همانند سابق باقى بماند. این اتفاق براى تعدادى از زوج ها خواهد افتاد و هیچ گونه رمز و رازى وجود ندارد بلکه آنها به سادگى یاد گرفته اند که زمان را براى همسر  خود اختصاص داده و در آن زمان به او کاملاً توجه داشته باشند. به یاد داشته باشید این کار را باید هر روز انجام دهید و اگر تنها بعضى اوقات این گونه رفتار کنید مطمئناً جواب نخواهید گرفت.
حقیقت این است که ازدواج و ادامه زندگى مانند یک باغ بزرگ است، اگر شما به این باغ عشق ، محبت و علاقه نشان دهید مانند این است که آن باغ نور خورشید و باران کافى داشته و سرشار از شکوفه هاى زیبا و رنگارنگ مى شود که شما از دیدن آن لذت مى برید و احساس خوشبختى  مى کنید.
خبر خوبى که در این زمینه وجود دارد این است که در هر ارتباطى به ویژه در ارتباط بین زن و شوهر قدم هاى ساده، کوچک و شاید از نظر بعضى ها بى اهمیت مى تواند نتایج بزرگى را دربر داشته باشد. در اینجا چند روش ساده وجود دارد که به شما کمک مى کند عشق  را همیشه در زندگى زنده و سبز نگه دارید.
حداقل روزى یک بار از او تشکر کنید
مطمئناً از همه (دوستان ، اقوام و …) وقتى براى شما کوچکترین کارى انجام می دهند تشکر مى کنید. اما آیا براى کارهایى که او برایتان انجام مى دهد نیز همین کار را مى کنید؟ اگر هنگامى که صبح از خواب بلند شدید و دیدید که همسرتان صبحانه را برایتان آماده کرده است، از او تشکر کنید. اگر همسرتان بدون این که از او خواسته باشید زباله ها را بیرون ببرد حتماً به خاطر کارش از او قدردانى کنید. حتى با یک کلمه ساده مانند: متشکرم .
هیچ وقت فکر نکنید که او وظیفه اش را انجام داده است و احتیاجى به تشکر نیست.
همسرتان را ستایش کنید
همسر خود را براى انجام دادن کارهاى هرچند کوچک و جزیی ستایش کنید. اگر او یک کار جزیى و کوچک را به نحوى انجام مى دهد که شما دوست دارید مثلاً خیلى خوب املت درست مى کند یا هنگامى که نیمرو درست مى کند مى داند به چه اندازه زرده اش سفت یا شل باشد از او قدردانى کنید به ویژه هنگامى که در جمع دوستان یا اقوام هستید کارهاى خوب او را یادآورى کنید و از او تشکر کنید.
به او محبت کنید هرچند کوچک
مطمئن باشید کارهاى خوبى که شما انجام مى دهید به خود شما باز خواهد گشت.
هنگامى که شما به او فکر مى کنید و ملاحظه او را مى کنید مطمئن باشید که او نیز این احساس را نسبت به شما پیدا خواهد کرد. براى او دسرى را درست کنید که دوست دارد یا براى او ایمیل و یا کلیپى را بفرستید که مى دانید دوست دارد. شام مورد علاقه اش را درست کنید سعى کنید از کارهاى معمول و روزمره بپرهیزید و کارى تازه و نو ارائه دهید. مثلاً یک روز را بدون این که او متوجه شود برایش مرخصى بگیرید
به قول هایتان عمل کنید
عمل نکردن به حرف هایى که مى زنید، اتحاد و یکپارچگى را در این ارتباط از بین مى برد و همچنین باعث مى شود تا همسرتان دیگر به شما اعتماد نکند. بنابراین بهتر است به جاى قول دادن به او بگویید که به من اجازه بده کمى راجع به این موضوع فکر کنم.
سعى کنید در تجربه هاى یکدیگر شریک شوید
به او نشان دهید چه چیز و چه کارى شما را خوشحال مى کند و شما از انجام دادنش لذت مى بردید و به او اجازه دهید تا او نیز در این کار با شما شریک شود و آن را تجربه کند. این کار به هر دو نفر کمک مى کند تا انعطاف پذیرتر از قبل باشند. ممکن است شما مجبور شوید به یک مسابقه ماشین سوارى بروید در حالى که به آن علاقه ندارید و او نیز مجبور باشد با شما به یک نمایش تئاتر بیاید اما در اینجا شما تجارب و علاقه تان را با یکدیگر تقسیم کرده اید.
بنابراین سعى نکنید در قدم اول با او مخالفت کنید شاید حتى در این تجربه جدید شما نیز دریابید که به آن علاقه پیدا کرده اید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا