اسم من ((زردچوبه )) است !

اسم من ((زردچوبه )) است !

من عامل اصلی درمان کیسه صفرا و ناراحتی های کبدی هستم .
شفاف کننده چشم و ضد یرقانم .
معده را تقویت می کنم و گل من کک و مک چهره را پاک می کند…
اسم من زردچوبه است . به من عروق الصباغین – عروق الصفر – ریشه زعفران – زعفران هندی هم می گویند. زادگاه اولیه من هند است ، ولی در چین و بعضی از کشورهای دیگر هم می رویم . در ایران کشت من تحت مطالعه است .
در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ، پس از کشف مواد رنگی مصنوعی عده ای سودجو علیه من قیام کردند و نه تنها تمام خواص مرا منکر شدند، بلکه ماده ی رنگ کننده مرا بیماری زا و خطرناک معرفی کردند، این تبلیغات سوء به سرعت در جهان انتشار یافت و کار بجایی رسید که عده یی خوردن مرا تحریم کردند، ولی چیزی نگذشت که دانشمندان علم شیمی و غذاشناسی به حمایت من برخاستند و به کمک علم ، مواد عامله مرا پیدا کردند و ثابت نمودند که در من چندین اسانس و مواد سودمند جمع شده و آنچه را داروسازان و پزشکان قدیم ایران و هند در وصف من گفته اند، صحت دارد و در مقابل ثابت شد که تعداد زیادی از محصولات رنگین مصنوعی که معاندان در مقابل من علم کرده بودند مولد سرطان می باشد. من عامل درمان کیسه صفرا و ناراحتی های کبدی هستم . محرک دستگاه گوارش بوده غذا را رنگین و معطر می نمایم . مضمضه جوشانده من جهت درد دندان مفید است .
من مقوی معده و بادشکن می باشم . من دارای نشاسته – یک روغن فرار که خاصیت تشعشع دارد، مواد رزینی و یک ماده رنگی و چند ترکیب دیگر هستم . ادرار را زیاد می کنم و اشتهاآور هستم . علاوه بر رنگین کردن غذا در صنعت نیز برای رنگ کردن نخ و پشم به کار می روم . یک نوع من که در مالزی و هند و چین به عمل می آید، برای دفع کیسه صفرا و سنگ های ((صفراوی )) داروی ارزنده ای است . من شفاف کننده چشم و درمان استسقاء و یرقان می باشم . مضمضه کردن این محلول مسکن درد دندان و بازکننده ی پیله و ورم لثه می باشد. در هند بعد از حجامت بلافاصله کمی گرد کوبیده ی مرا روی محل حجامت می پاشند، تا زخم آن زودتر التیام پیدا کرده و چرک ننماید. مالیدن گل من کک و مک را بر طرف می کند. و لکه های پوستی را از بین می برد. زیاده روی در خوردن من برای قلب خوب نیست گر چه در ریشه من ترکیباتی شبیه جوهر سنبل الطیب وجود دارد، مقدار خوراک من تا ده گرم می باشد. حالا اجازه فرمایید عنان سخن را بدست برادرم ((مامیران )) بدهم و امیدوارم بتواند بیماران سرطانی و برص و غیره را راهنمایی نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا