اهمیت حضور زن در اسلام

اهميت حضور زن در اسلام

زن در میان اعراب تا پیش از برگزیده شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری موجودی بود که تنها در جهت ارضا شهوات و هوسهای مردان مورد استفاده قرار می گرفت .
، در چنین جامعه ای نه فقط حقوق زن زیر سئوال می رفت که شخصیت او نیز نادیده انگاشته می شد ؛ چنانچه زنده به گور کردن دختران در میان اعراب جاهلی رسمی معمول و گسترده بود .
زن در میان سایر ملل نیز از شخصیت برجسته ای بر خوردار نبود و هرگاه نامی از زن برده می شد یا صحبت از زیبا رویان و کنیزکان می شد و یا صحبت از دراز گیسوان کم خردی می شد که باید در راستای رفاه مرد تلاش می کردند ؛ اما پس از اینکه رسول خدا محمد (ص) جهت هدایت مردم مبعوث گردید این روند دگرگون گشت ؛ چنانچه رسول خدا زنان را مورد مشورت قرار می داد و از ایشان یاری می طلبید و به دیگر مسلمانان نیز چنان سفارش می کرد .
به این سبب زن در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار بود به نحوی که خاتم انبیا که پس از دریافت اولین وحی از جانب جبرئیل در غار حرا دچار هیجان گردیده بود به تنها کسی که پناه برد همسرش خدیجه بود .

پس از فوت خدیجه نیز باز یک زن مورد مشورت و محل آرامش رسول خدا قرار گرفت و او نیز کسی جز حضرت فاطمه (س) نبود .

در جنگ احد نیز رسول خدا زنی را که به مبارزه با کفار بر خواسته بود مورد ستایش قرار داد .

با توجه به آنچه که گفته شد زن در اسلام از اهمیت ویژه ای برخور دار است با این حال اسلام از این که زنان به عنوان ابزار وکالا قرار گیرند به شدت مخالف است وبه همین سبب است که زنان مسلمان ایرانی همواره در طول تاریخ وبه ویژه در تاریخ معاصردر ایام انقلاب اسلامی ودر دوران جنگ تحمیلی نقش به سزایی را ایفا کردند .

حال امید می رود با توجه به آنچه گفتیم در راستای پویایی هر بیشتر جامعه بیش از پیش از حضور زنان در جامعه دفاع نماییم .

امید است زنان ایرانی با الگو برداری از فاطمه (س) کانون مقدس خانواده را بیش از گذشته مستحکم نگاه داشته تا نسل آینده ایرا نی سالم تر از هر روز از دل خانوا ده های سالم ،معتقد ، وعاطفی ایرانی متولد شود .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا