با نوشیدنی های گرم نمی توانید خستگی را دور بزنید

با نوشیدنی های گرم نمی توانید خستگی را دور بزنید

یافته های جدید دانشمندان نشان می‌دهد مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند چای و قهوه به عنوان میان وعده تاثیری در رفع خستگی ندارند.
اگر دارویی برای رفع کسالت می‌خواهید باید دور انواع نوشیدنی‌های گرم نظیر چای و مکمل‌های غذایی را خط بکشید و مطالعات اخیر نشان می‌دهند نوشیدنی‌های سرد، مانند آب یخ و دسرهای سرد مایع می‌توانند نقش بیشتری در سرحال بودن ما داشته باشند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، مایعات گرم سبب ضعیف شدن و شل شدن و به اصطلاح تضعیف اندام‌های جسمی می‌شوند و بیشتر به عنوان یک مسکن برای کاهش دردهای جسمانی می‌توانند کاربرد داشته باشند و در از بین بردن خستگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن نقشی ندارد.
همچنین مطالعات نشان می‌دهند، اندام‌های داخلی بدن هنگام مواجه شدن با خوراکی‌ها و مواد غذایی گرم به نوعی با شوک روبرو می‌شوند و این حالت بیشتر از زمانی است که فرد غذا‌ها و نوشیدنی‌های سرد مصرف کند اما این شوک ایجاد شده موقتی است و پس از گذشت مدت زمانی اندام‌های داخلی را با نوعی بی‌حالی و سستی روبرو می‌کند در نتیجه اگر چه در مراحل اولیه احساس شادابی خواهید کرد اما دیری نمی‌یابد که خستگی و کسالت بیشتر به سراغتان می آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا