با چه کسی باید ازدواج کرد؟

با چه كسي بايد ازدواج كرد؟

کارشناسان خانواده در سوئد اخیرا مطالب جالبی را در ارتباط با پیوند زناشویی عنوان کرده اند طبق گفته آنان اگر خانمی مایل به داشتن بچه بیشتری باشد، باید با مردی ازدواج کند که حداقل چند سال از او بزرگتر است. تحلیل میزان زاد و ولد در سوئد نشان داده که بیشترین تعداد کودکان در خانواده هایی متولد می شوند که در آنها مرد ۶ سال بزرگتر از زن است.
تحقیقات سوئدی ها بر روی ۵۰۰۰ مرد و ۶۰۰۰ زن که طی سال های ۱۹۴۵- ۱۹۵۵ متولد شده اند نشان داده که در خانواده هایی که مرد شش سال بزرگتر از زن است، به طور متوسط ۲.۲ فرزند متولد شده اند که برای این کشور با سطح زاد و ولد پایین شاخصی بسیار بالاست. برای مقایسه: در خانواده هایی که زن ۶ سال بزرگتر از مرد است، ۱.۸ فرزند متولد شده است.این اطلاعات به طور جداگانه برای زنان نیز محاسبه شدند. برای آنها «بارورترین» ازدواج ها، ازدواج با مردانی است که ۴ سال از آنان بزرگتر باشند.
تفاوت ارقام برای مردان و زنان را این محققین چنین توضیح دادند که گزینش مردان و زنانی که محاسبات براساس آنان انجام شد، به طور دلخواه بود و از این رو زنان و مردان در تمامی موارد زن و شوهر نبودند.نتایج این تحقیق حاکی از آن است که مردان به طور ناخودآگاه زنان کوچکتر از خود را ترجیح می دهند، زیرا آنها پتانسیل زمانی بیشتری برای باردار شدن دارند. زنان نیز بیشتر مردان بزرگتر از خود را انتخاب می کنند، زیرا آنها امکان بیشتری برای تأمین مالی خانواده دارند.در عین حال مردانی که با زنانی ازدواج کرده اند که بسیار کوچکتر از آنان هستند نیز نمی توانند فرزندان زیادی داشته باشند. مادرانی که شوهران آنها بیش از ۱۰ سال از آنان بزرگتر هستند، به طور متوسط بیش از ۲ فرزند نداشته اند.
علاوه بر این، زمانی که اختلاف سنی بین زن و شوهر زیاد باشد، این احتمال وجود دارد که مرد زودتر دچار ناتوانی بارورسازی شود. همچنین این گونه زوج ها اغلب با اختلاف نظراتی در برنامه ریزی های خانوادگی نیز روبرو هستند.
روزنامه کیهان-شماره ۱۸۸۹۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا