پول برایم بزار…

پول برایم بزار...

خانم: آقا داری میری یه مقدار پول بگذار، یک سری خرج ها امروز دارم که دیگه بهت زنگ نزنم و تذکر بدم!
آقا: چه خرجی داری خانم؟ من که تازه برات پول ریختم به کارت،
خانم: من که لحظه به لحظه نمی تونم بیام گزارش بدم چی خرج کردم، حتما یک چیزی برای خانه لازم است دیگه!
آقا: من این قدر ندارم، مگه من بانکم که هر روز یک صورتحساب می فرستی این را بخر آنرا بخر…
خانم: من نمیدونم، داخل یخچال را نگاه کن خالی است، داخل کابینت را نگاه کن خالی است. میخواهم برای بچه ها خودت مواد غذایی تهیه کنم، نمی خوام برای مامان و بابای خودم که کادو بخرم!
ما هر روز شاهد اینطور گفت و گوها در خانه هستیم. میان زن و شوهر در خیلی از مواقع از این گفت و گوها رخ می دهد و خیلی از مواقع هم با خیر و خوشی عبور می کند و بین همدیگر به یک تفاهمی می رسند و این پول را کم و زیاد می گیرند و خانم ها خرج می کنند.
موضوع اصلی این است که خانم ها در این فرآیند فرسوده و خسته می شوند. چقدر دستشان را جلوی شوهرشان برای پول دراز کنند. و چقدر شوهر همسرش را بازخواست کند که این خرج ها برای چیست؟!
آقایان این نکته را مورد توجه داشته باشند که یک مقداری از این پولهایی که می گیرند خرج خودشان می کنند، بیشتر این پول ها خرج مایحتاج زندگی و این موارد می شود. بنابراین اگر خانمی می خواهد از همسرش تقاضای پول کند بهتر است یک تغییری در این بیان ها و دیالوگ ها انجام بدهد که برای خودش خستگی ایجاد نکند
.به نظر ما یکی از پیشنهادها اینطور می تواند باشد که: همسر عزیزم، امروز من این فهرست خرید را دارم، می توانی برای خرید به من کمک کنی یا یک قلم را شما بخر و بقیه را من می خرم…
در این تعاملی که همسر ایجاد می کند هم با تفویض اختیار و هم با مسئولیت دادن به همسرش دست ما را باز می گذارد برای خرید و هم یک شفافیت سازی می کند برای مخارج خانه. از طرفی اگر خانم با لحن زیبا، با بیان علت اینکه من این پول توجیبی را برای چه می خواهم با همسرش صحبت کند، این رابطه تبدیل به یک رابطه ی محترمانه و اینکه ابراز نیاز از طرف همسر چیز عجیب و غریبی نیست شکل می گیرد.
بعضی از آقایان می گویند که همسرشان نباید از آنها پول بخواهد…اما خانم ها باید از شوهرشان طلب پول کنند. با توجه به درآمدهای همسر و نیازهای خانه
اما وظیفه آقایان چیست؟ در مواقع مختلف خودشان بدون اینکه همسرشان بیان کند پول به حسابشان بریزند و خیلی پرس و جو نکنند که این پول را چه کار کردند..
این دیالوگ زمانی کاربرد دارد که مخارج سرسام‌آور و هزینه ها طوری نامتعارف هزینه شده باشد که واقعا خانواده تحمل این همه مخارج را نداشته باشد.
بنابراین برای اینکه یک کانون گرم و یک رابطه ی محترمانه با هم داشته باشیم در بحث اقتصادی این رابطه ها را با همدیگر بصورت سازگارانه و متعادل پیش ببریم

کارشناس: استاد شمس.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا