با گیاهان می توان سرطان را معالجه کرد

با گياهان مي توان سرطان را معالجه كرد

آیا سرطان مغلوب دست بشر شده ، یا خواهد شد؟ در جواب این سؤ الات باید بگوییم که فکر معالجه بافتهای سرطانی با گلبولهای بزرگ سفیده خون تازگی ندارد و سالهاست علم پزشکی و داروسازی ثابت کرده است که این گلبولها سربازان مدافع بدن بوده و هر جسم خارجی خواه میکرب خواه سلول سرطانی ، که وارد بدن انسان می شود، این سربازان مدافع از سنگرهای خود بیرون آمده ، با آن می جنگند و چنانچه اسلحه کافی برای از بین بردن دشمن داشته باشد، فاتح شده آن را از بین می برند، ولی اگر اسلحه کافی در اختیار آنها نباشد، مغلوب می شوند.
این گلبولها بزرگ سفید در خون انسان و حیوانات به مقدار زیاد موجودند و در اشخاص سالم دارای عامل ضد سرطان بوده و در اشخاص سرطانی فاقد این اسلحه می باشند و به همین جهت است که بنا بگفته آن دو دانشمند امریکایی ، اگر از خون اشخاص سالم گرفته شود و به غدد سرطانی تزریق شود، آن را مغلوب می نمایند، ولی بعدا اگر تزریق نشوند، مرض عود خواهد کرد. به همین جهت دو دانشمند امریکایی که مدعی این کشف می باشند، معترفند که روش آنها در مرحله آزمایش بوده و داروی قطعی ضد سرطانی نیست .

عوامل ضد سرطانی که گلبولهای بزرگ سفید خون دارند و همچنین اسلحه هایی که در مبارزه علیه امراض دیگر بکار می برند، معولا آنها را از خوراکیهایی که شخص می خورد، می گیرند و چنانچه مطالعه شده است ، این عوامل ضد سرطان در معدودی از خوراکیها موجود است و مقدار آنها در بعضی از داروهای گیاهی زیادتر می باشند و به همین جهت است که دانشمندان و محققین برای کشف داروی ضد سرطان ، توجه خاصی به گیاهان متفرقه دارویی دارند و داروسازان سنتی ایران هم در گذشته چشم امیدشان به چند گیاه دارویی که از آنها نتیجه گرفته بودند، بود. به عقیده داروسازان سنتی ایران هیچ مرضی بدون درمان و هیچ گیاهی بدون منافع دارویی نمی باشد.
مرض سرطان در تحت شرایطی همیشه قابل درمان بوده و خواهد بود و چه بسا بیماران سرطانی که بدون استفاده از داروهای ضد سرطان ، خودبخود معالجه شده اند و همین امر ثابت می کند که بسیاری از خوراکی ها دارای این عوامل می باشند، ولی چون مقدارشان برای معالجه سرطان های حاد و مزمن کافی نیست ، باید متوسل به گیاهان دارویی شد و باید دید که کدام دسته از گیاهان داروی از این عوامل بیشتر دارند و امروزه سعی داروسازان محقق در این است که این گیاهان را عصاره کش کرده و عصاره آنها را به غدد سرطانی و سلولهای سرطانی که کشت می دهند وارد کنند و نتایج آن را مطالعه نمایند. عمل آنها در بکار بردن این روش علمی راه بسیار خوبی است ، ولی بنظر من اگر این روش ها را با تجربه داروسازان سنتی ایران همراه کنند، موفقیت آنها بدون شک حتمی خواهد بود و همانطور که پزشکان چینی توانستند با ادغام طب جدید و طب سنتی خود توجه جهانیان را به طب سوزنی جلب سازند، داروسازان جدید ایران هم با ادغام علوم دارویی جدید و تجربیات داروسازان سنتی ایران می توانند نبوغ ملت ایران را به دنیا ثابت کنند .

داروسازان سنتی ایران بیماری سرطان را با گیاه افتیمون که نوعی سس است ، معالجه می کردند. این گیاه در تحت شرایطی می تواند این بیماری خانمانسوز را درمان کند.

افتیمون نوعی سس است ، ولی تمام انواع سس ها نیتوانند در تحت شرایطی داروی ضد سرطان باشند.

سس چیست ؟ سس همین گیاه طفیلی است که در اکثر باغچه های تهران و بیانها دیده می شود، آفتی که مانند ریسمان پیش رفته و در بدن گیاهان پنجه می اندازند. این گیاه که انگل و آفت گیاهان دیگر است ، دارای دو نوع خاصیت می باشد یکی خواص ذاتی و دیگر خواص موقتی و اکتسابی ، و چون درمان سرطان جزو خواص اکتسابی است ، بهمین جهت است که در گذشته توانسته است . عده ای از مبتلایان را معالجه کند، ولی در نزد تمام بیماران مؤ ثر نبوده است . خواص اکتسابی سسها بستگی به گیاهی دارد که این انگل شیره آنرا مکیده است ، مثلا وقتی به دور گیاه سنبل طیب می پیچد، برای تقویت قلب مفید می گردد و وقتی به دور یک گیاه ضد سرطان ، مثل قدومه می پیچد، قادر به معالجه سرطان خواهد بود و اثر آن در درمان این مرض به مراتب مفیدتر و بیشتر از خوردن عصاره قدومه خواهد شد. در اینجا بد نیست به چند گیاه ضد سرطان که مورد توجه داروسازان سنتی ایران بوده است ، اشاره کنیم .

۱- گیاهان خانواده بادمجان : در این تیره از گیاهان ، مخصوصا انواع تاجریزی گیاهان ضد سرطان زیاد است .
۲- خانواده سورجان : در این تیره گل حسرت و گل شنبلید که شعرای ایرانی آنرا ستوده اند، اثر ضد سرطانی دارند.
۳- خانواده کدو: در خانواده کدو نیز گیاهان ضد سرطانی دیده می شوند.
۴- خانواده استبرق : در این خانواده توجه داروسازان سنتی به گیاه غلب لب بوده است .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا