روایاتی هم که نماز رو توضیح میدن همینجوریه. کسی اگر بخواد نمازش رو تقویت کنه، باید درونمایه اصلیش رو که تخشع و تذلل هست رو تقویت کنه.
در روایت هست که امام سجاد(علیه السلام) وقتی در حال نماز بودن عباشون میافته و یه کَتی میشه. بعد نماز بهشون میگن چرا عباتون رو صاف نکردین؟
می فرمایند: «وَیحَکَ اَتَدری بَینَ یَدَی مَن کُنتُ!؟» اصلا میدونی جلو کی ایستاده بودم؟ کجا بودم؟
ببینید امام سجاد(علیه السلام) انقدر عمیق شده در این حس که اصلا تکون نمیتونه بخوره عباشو صاف کنه.
به این می گویند عمیق نماز
- مهر 26, 1395
- 00:00
- No Comments
- تعداد بازدید 379 نفر
- برچسب ها : آموزش و یادگیری, نماز
اشتراک گذاری این صفحه در :
چرا برای امام حسین(ع) بیش از امامان دیگر عزاداری می کنیم؟
۱۴۰۵/۰۴/۰۶
راهکاری برای رهایی از عادت در عزاداریها
۱۴۰۵/۰۴/۰۵
عزاداری معصومان برای امام حسین
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
اسرار امام حسین (ع) بر توقف و تاخیر جنگ از شب به صبح عاشورا
۱۴۰۵/۰۴/۰۳
عزاداری معصومان برای امام حسین
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
امام سجاد علیه السلام از کربلا تا شهادت
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
نقش حضرت عباس(ع) در کربلا
۱۴۰۵/۰۴/۰۱