تحریف معنوی انجیل

تحريف معنوي انجيل

بحث تهمت ها و تحریف ها در ایقان بحثی دامنه دار است که یک نمونه آن را در مورد قرآنکریم در قسمت قبلی به عرض شما رساندیم.اینک یک نمونه هم از این نوع رفتار در ایقان رادر مورد کتاب عهد جدید (انجیل) که هم تهمت به عیسی علیه السلام است و هم تحریفمعنوی است مورد گفتگو قرار می دهیم:بهاءاله در ص۱۶ س۶ مطلبی را از باب ۲۴ انجیل متی با این عبارت شروع و مورد بحث قرارمی دهد: “و این است نغمات عیسی بن مریم که در رضوان …”هدف او از طرح این موضوع از انجیل این است که عیسی با بشارات باب ۲۴ متی علائمی رابرای آمدن حضرت محمد (ص) به حواریین خود ذکر نموده (مانند خسوف و کسوف وسقوطکواکب و تزلزل زمین و نزول آن طلعت موعود از آسمان در حالتی که سوار بر ابر است) اماچون حضرت محمد (ص)تشریف آوردند این علائم انجام نشد لهذا نصاری ایمان نیاوردند(درص۵۲ س۱۴ و ۱۵ تصریح می کند که این علائم مربوط به آمدن پیامبر اکرم است) پس اگرسید علی محمدباب هم آمد و همه علائم ظهور قائم (ع) واقع نشد مشکلی نیست و مثلواقع نشدن علائم انجیل اینجا هم باید علائم را معنوی بگیریم و باب را بپذیریم !!********این مورد هم ازجمله همان موارد کذب صریح و افترا ء بهاءاله است که بهخدا و انبیا بسته است زیرا به صریح همین باب ۲۴ انجیل متی و به تصریح صحیح حضرتمسیح علیه السلام این آیات بشارت به طلوع حضرت خاتم (ص)نیست بلکه بشارت به آمدنشخص شخیص وجوهر نفیس خود حضرت عیسی علیه السلام است که مطابقهمین باب ۲۴ متی و با ۲۱ لوقا و ۱۳ مرقس در پاسخ حواریین که از حوادث آینده و علائمآمدن او و انقضاء عالم سوال کرده بودند می فرماید: “ملتفت باشید کسی شما را به اسممن گمراه نکند بسیاری به اسم من می آیند و خلق را گمراه می کنند .”سپس علائمی رابرای آمدن خودش در آخر الزمان به اسم “پسر انسان” (که این لقب مخصوص خود عیسیعلیه السلام در اناجیل است ) ذکر می کند که بر ابرهای آسمان نشسته می آید و از اینوقت کسی مطلع نمی شود مگر پدر من… ” و شبیه این عبارات در مورد رفتن و باز گشتنعیسی مکرر در اناجیل هست که ذکر آنها را به بعد می گذاریم ومطلب بسیار روشن است وربطی به آمدن حضرت محمد (ص) که میرزا حسینعلی گفته ندارد و این تهمتی به اناجیل وحضرت عیسی است که نویسنده ایقان مر تکب شده است .جالب اینجاست پسر ایشان یعنی عبد البها هم با پدر در انطباق باب ۲۴ متی با پیامبر اکرم(ص) مخالف است و آن را در باره ظهور باب می داند!او در کتاب مفاوضات تصریح کرده عبارت اصحاح ۲۴ انجیل متی مربوط به زمان ظهور حضرتاعلی (یعنی باب ) است و جالب تر آن است که شوقی نوه عبد البها با هردو مخالف شده واین عبارات انجیل را در قرن بدیع مربوط به ظهور بهاءاله دانسته است !!حال باید پرسید پدر خلاف گفته یا پسر یا نوه یا هرسه آنها ؟!و صحیح آن است که هر سه (رهبر اول ودوم وسوم ) خلاف گفته و افترابه انجیل و عیسیزده اند ومطلب اناجیل نه در مورد آمدن پیامبر اکرم است نه باب و نه بها بلکه در مورد آمدنخود حضرت مسیح علیه السلام می باشد و لا غیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا