تقسیم کارهای خانه

تقسیم کارهای خانه

تقسیم کارهای خانه

من شاغل هستم و هم باید به کارهای خانه و امورات بچه‌ها رسیدگی کنم و هم کارهای اداره،  بااین‌حال همسرم در هیچ‌کدام از کارهای خانه به من کمک نمی‌کند. این موضوع باعث اختلاف بین ما شده است. چه‌طور بدون دعوا و درگیری او را متقاعد کنم در کارها به من کمک کند؟

اگر کمک نکردن همسرتان در خانه شما را آزار می‌دهد باید بدون دعوا و درگیری این مشکل را حل کنید. به این منظور:

* از شوهرتان «بخواهید» که شما را کمک کند. فقط با خود فکر نکنید «او می‌بیند که من شاغل هستم و کارهای خانه هم روی دوش من است.» با او درباره این مشکل صحبت کنید.

* برای انجام دادن کاری به او دستور ندهید و او را امر و نهی نکنید. بین زن و شوهر اگر رابطه‌ای سالم همراه با محبت وجود داشته باشد تقاضاهایی که از هم دارند نیز باید با احترام و حفظ حرمت انجام گیرد. پس با لحنی آرام و همراه با احترام خواسته خود را مطرح کنید.

* وقت‌شناس باشید؛ همسر شما در طول روز، بیرون از خانه ممکن است فشارهایی را متحمل شده باشد. درباره این‌که او به شما کمک نمی‌کند به او غر نزنید، او را درک کنید و به صحبت‌هایش گوش دهید، مطمئن باشید در این صورت او نیز شما را درک کرده، برای جبران محبت‌های شما هر کاری می‌کند.

* هیچ‌وقت نگویید «اگر مرا دوست داری این کار را انجام بده»؛ با این جمله، شرایط انجام کارها برای مرد سخت‌تر می‌شود.

* برای انجام دادن کارهای خانه حتی کارهای خیلی ساده از او تشکر کنید. با تشکر کردن و احترام گذاشتن به او، همسرتان برای انجام دادن کارها و کمک به شما مشتاق‌تر می‌شود.

* به همسرتان یادآوری کنید که با کمک به شما مهر و محبتی را که بین شما هست چند برابر می‌کند.

به یاد داشته باشید: برای تغییر الگوهای ذهنی همسرتان باید صبور باشید و انتظار نداشته باشید با یک‌بار گفتن او تغییر کند. اگر کاری را به او سپردید و او در انجام کارها اشتباه کرد از کوره درنروید، ادامه کار را انجام دهید و صحبت کردن درباره اشتباه را موکول به وقت دیگری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
پیمایش به بالا