نسبت دادن چیزی به خداوند و دین منزول از ناحیه او تهمت است و گناهی بزرگ.بهاءاله در کتاب ایقان ص۲۴ س۱۰ در مورد” روزه” در اسلام می گوید:”…از جمیع احکام محکمتر و اعظم تر است…”اولا عبارت “اعظمتر ” غلط است زیرا که معنایش می شود:بزرگترتر !و گفتیم از این اغلاط ادبی در ایقان بیش از ۱۵۰ مورد یاد داشت شده است…ثانیا در اسلام” روزه” اعظم و افضل احکام نیست.”نماز” این ویژگی را در بین احکام داردکه”انقبلت قبل ماسواها و ان ردت رد ماسواها” و پس از آن زکات است که خداوند در قرآن بطوراغلب آن را قرین نماز نموده است:” اقیمو الصلوه و اتو الزکوه…”که دلالت داردبر شدت اهمیت زکات . از زبان حضرت عیسی هم نقل شده است:”و اوصانی بالصلوه و الزکوه ما دمت حیا”…در احادیث هم همین گونه است و روزه و حج در مرتبه بعدی قرار دارند وبر همه اینها مقدم”ولایت ” است چنانچه در روایت اصول کافی از حضرت باقر علیه السلام اساس اسلام رامبتنی بر پنج پایه می شمرد(ولایت ،نماز ،زکات ،روزه و حج) که اعظم آنها ولایت است:…وما نودی بشییء کما نودی بالولایه…و شواهد در این زمینه بسیار است که جای طرح آنها در اینجا نیست و هر کس مختصرتحقیقی در این زمینه داشته باشد حقیقت را در می یابد.بنا براین ادعای جناب بهاءاله در مورد اینکه روزه اعظم و احکم احکام استتهمتی به قرآن واحادیث و اخبار است.———————————————————————————————————–اما تحریف در ایقان:نویسنده ایقان در ص۴۷ س۱۰ می نویسد:”…چنانچه می فرماید یوم یاتی الله فی ظلل من الغمام…”او این آیه را در دو محل از ایقان ،یکی در اینجا و دیگری در ص۸۹ س۳ به همین شکلبه عنوان شاهدی برای بحث خودش در اثبات میرزا محمد علی باب آورده است.استدلال او این است قرآن هم بشارت به باب داده که فرموده “روزی که خدا در سایه ابر میآید”. باب هم آمده ولی در سایه اوهام خلق تجلی کرده است !!از نقد استدلال او که بگذریم جناب بهاءاله تحریف آشکار در قرآن نموده است و در قرآن هر گزچنین آیه ای وجود نداشته است بلکه آیه قرآن در سوره بقره آیه ۲۰۶ چنین است:” هل ینظرون الا ان یاتیهم الله فی ظلل من الغمام والملئکه و قضی الامر والی الله ترجع الامور “یعنی آیا انتظار می کشند که خدا با ملائکه در سایه هائی از ابربیاید؟! در این هنگام امر پایانیافته و باز گشت همه چیز به خدا خواهد بود.لحن استفهام انکاری آیه در ست عکس خواسته بهاست که می خواهد ازقرآن علائم ظهور باب را در بیاورد و لذا به تحریف قرآن پرداخته و عبارت “هل ینظرون “را حذف کردهتا امتناع و استحاله آمدن خدا کنار رود و حالت مثبت پیدا کند و لفظ “یوم ” را هم از خودش اضافهکرده تا شکل ایجابی پیدا کند و برمقصود موهومش راست بیاید و بگوید در قرآن هم تصریح بهآمدن خدا شده است و او باب است که آمده در پرده اوهام خلق !!این تحریف آشکار در قرآن را در کتاب های دیگرش هم بیش از پنجاه بار بهعبارات مختلفه آورده اما این بار برای ظهور و تجلی شخص خودش شاهد قرار داده است!او البته این را هم از خود ندارد و از باب در تفسیر سوره یوسفش آموخته که عین این تحریفرا در آنجا مرتکب شده است.*******چون ایقان میان مسلمین پخش گردید و این تحریف و تقلب واضح ، آشکار شد و اعتراضات بربهائیان شدت گرفت تشکیلات بهائی در عکا و حیفا دست به کار شدو طبع جدیدی از ایقان رامنتشر نمود که آیه را مطابق قرآن صحیح نوشته تا اعتراض معترضان را برطرف کنند غافل ازآن که با این تقلب جدید کار را خراب تر می کنندزیرا :اولا دیگر آیه شاهد بر آن استدلال نیست بلکه درست عکس مقصود بها را نتیجه می دهد کهمی خواست از قرآن علائم ظهور باب را شاهد بیاورد در حالیکه قرآن به بیان استفهام انکاریآن را نفی می نماید ؛و ثانیا نسخه های تفسیر سوره یوسف که مرجع اوست موجود است از جمله در کتابخانهآستان قدس رضوی که یکسال پس از ادعای باب نوشته شده و آیه به همان صورت محرف استو بهائیان به آن دست نیافته اند تا آن را هم مثل ایقان تصحیح نمایند؛و ثالثا بعضی از کتاب های بعدی بهائی که از ایقان قبلی نقل کرده اند بهمان صورت تحریفشده نقل نموده اند تا برای هماره حجت بر تقلب و تحریف آنها باشد؛و رابعا این مفهوم موهوم که از آیه محرف برآمده در آثار دیگر شان بدون آوردن آیه تکرار شدهاست و همان محتوای مورد نظر بها و باب را به بیان های دیگر شرح داده اند.بحث مبسوط تر را به قسمت های بعد موکول می کنیم.
تهمت ها و تحریف ها در ایقان
- بهمن ۲, ۱۳۹۳
- ۰۰:۰۰
- No Comments
- تعداد بازدید 118 نفر
- برچسب ها : ايقان, بهائیت, تحريف, تهمت, فرقه های سری