دعانویسی یا علوم خفیه

دعانويسي يا علوم خفيه

تاریخچه دعا و علوم خفیه : دعا ازابتدا خلقت با انسان همراه بوده حتی ودر جوامع و ملل مخلف دنیا به نوعی دیده شده از سیاه پوستان و آدم خوارهای جزایر گمنام افریقا گرفته تا اروپای متمدن و در دعا هر کدام به شیوه خواصی طلب یاری می نمایند.واین استمداد  میتواند از نیروهای رحمانی و یا اهریمنی باشد.که کم کم انسان بخاطر اینکه از علوم پزشکی کاربرد داروها  ومواد سر در نمی آورد بالاجبار رو به نیروهای غیبی آورد و در ان پیشرفتهای چشمگیری نمود تا انجایی که خیلی از بیماریهای صعب العلاج و یا لا علاج در علم پزشکی را براحتی مداوا مینمودند. ویا تاثیری مثبت بروی زندگی و یا بر رفتار افراد میگذاشتند. و کم کم پییشرفت بیشتری کرد و کاربرد علوم ریاضی نیز در ان بصورت علوم رمل و جفر نمایان شد.که دانشمندان زیادی نیز در ایران در این علوم پرورش یافتند که زبانزد خاص و عام بوده وهستند مانند شیخ بهایی و محمد غزالی ومحمد سکاکی و…

سحر ازدیدگاه روایات:از امام جعفر صادق پرسیدن سحر چیست و اصل آن کدام است وچگونه ساحران بر اینگونه امور قدرت پیدا میکنند. حضرت فرمود سحر شکل ها و صورتهای متفاوتی دارد برخی از گونه های آن مانند طب است، همان گونه که اطبا برای هر دردی دوائی دارند،ساحران نیز برای هر آفتی صحتی و برای هر صحتی آفتی وبرای هر امر معنوی حیله ای ساخته اند.و نوع دیگرش نوعی است که اولیای شیاطین از آنها بهره میگیرند .

پرسیدند که شیاطین چگونه سحر را می آموزند؟ فرمود از همان راهی که طبیبان طب را می آموزند برخی از راه تجربه و برخی با معالجه.

نظر علامه طباطبائی در مورد سحر : مرحوم علامه طباطبائی میفرماید علومی که از عجایب و غرائب آثار بحث می کند بسیار است که معروفترین آنها را در میان متخصصین این فنون شهرت دارد عبارتند از:

۱ـ علم سیمیا ، که موضوع بحثش هماهنگ ساختن و اختلات قوای ارادی با قوای مخصوص مادی است برای دستیابی و تحصیل قدرت در تصرفات عجیب وغریب در امور طبیعی که یکی از اقسام آن تصرف در خیال مردم است و آن را سحر دیدگان مینامند.

۲ـ علم ریمیا : که از کیفیت تاثیرهای ارادی، در صورت اتصالش با ارواح قوی و عالی بحث میکند،که مثلا اگر اراده من متصل و مربوط شد با ارواحی که موکل ستارگان است، چه حوادثی می توانم پدید آورم؟ و یا اگر اراده من متصل شد به ارواحی که موکل بر حوادثند، وبتوانم آن ارواح را مسخر خود کنم و یا اگر ارادهام متصل شد با اجنه و توانستم آنان را مسخر خود کنم، و از آنها کمک بگیرم چه کارهائی میتوانم انجام دهم؟ که این علم را علم تسخیرات می گویند.

۳ـ علم هیمیا، که در ترکیب قوای عالم بالا، با عناصر پائین بحث می کند،تا از این راه به تاثیرهای عجیبی دست یابد، و آن را علم طلسمات نیز میگویند. چون کواکب و اوضاع آسمانی با حوادث مادی زمین ارتباط دارند،همانطوری که عناصر و مرکبات و کیفیات طبیعی آنها نیز اینگونه اند.(که انواع آن در اختیار این حقیر نگارنده می باشد ودر صورت لزوم میتوانید از طریق همین وبلاگ ویا ایمیل سفارش دهید.)

۴ـ علم ریمیا : و آن علمی است که از استخدام قوای مادی بحث می کند تا به آثار عجیب آنها دست یابد، بطوری که در حس بیننده آثاری خارق العاده در آیند واین راشعبده هم میگویند.

۵ـ علم کیمیا : که از کیفیت تبدیل صورت یک عنصر به عنصری دیگر بحث می کند.

و همه این علوم پنجگانه را علوم خفیه می نامند.

واما از جمله علومی که ملحق به علوم پنجگانه فوق است علم اعداد و اوفاق است، که از ارتباطهائی که میان اعداد و حروف و میان مقاصد آدمی است بحث میکند وعدد و یا حروفی که مناسب مطلوبش میباشد در جدولهائی به شکل مثلث ویا مربع ویا غیر ان بترتیب خواصی قرارمی دهد و در آخر آن نتیجه ای که میخواهد بدست میآورد (که لوحهای متعددی در اختیار دارم ومیتوانید سفارش دهید تا برایتان ارسال کنم)

ونیز یکی دیگر علم خافیه است، که حروف آنچه را میخواهد،و یا آنچه از اسماء که مناسب با خواسته اش میباشد میشکند، واز شکسته آن حروف اسماء آن دسته از فرشتگان و اجنه ای که موکل بر مطلوب او هستند در می آورند. ودعائی که از آن حروف درست می شود و خواندن آن دعا برای رسیدن به مطلوبش موثر است، استخراج می کند .

برای نوشتن دعا چه شرایطی لازم است وچگونه باید دعا نوشت :
برای اینکه کسی دعایی را بنویسد بسته به نوع وصورت دعا شرایط مخصوص خود را دارد مثلا بعضی دعاها باید حتما عامل آن شوی تا اثر کند عامل شدن شرایط مختلفی دارد مثلا بعضی برای عامل شدنشان میبایست از روز خواصی بمدت۴۰ روز روزه بگیری و غسل کنی و چند صد و یا چند هزار بار دعا ویا آیه ای ویا نام موکلی با حضورقلب تکرار کنی و ذکر بگویی تا موکل آن بر تو ظاهر گردد ودر استخدام تو شود و دعا هائی را که مینویسی اثر بخش شوند. والبته خود دعا نوشتن نیز آداب واوقات بخصوص خود را دارد وباید در یکی از ساعت مناسب کواکب که کل آنها: زحل،مشتری،مریخ،شمس،زهره، عطارد، قمر میباشند وهر کدام مخصوص کاری استانجام شود وحتی روز و ماه را هم میبایست در نظر گرفت وبعد سفره غذای موکلان که بسته به موکلش فرق میکند  ومعمولا از عسل و مغز میوهها مانند آجیل و یا شیر برنج و میوه های خوش بو و استعمال عطرهای خوش بو وبعد هم مبلغی را بعنوان ذکات دعا و مبلی نیز برای ذکات آن کنار گذاشته وبعد ازمهیا شدن همه شرایط با غسل وطهارت کامل ابتدا بخور موکلان آن ساعت و دعا را در آتش میریزم تا موکلان حاضر شوند و بخاطر اینکه اجنه ها و نیروهای منفی اضافی و شیاطین وهمزادهای بد و… دور شوند تا در دعا اخلال بوجود نیاورند شروع به خواندن اصراف میکنیم و بعد با حالات مناسب آن دعا مشغول به نوشتن یا نقش پر کردن میشویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا