دمنوش زرشک و خواص برای فشار و چربی خون و…

دمنوش زرشک و خواص برای فشار و چربی خون و...

زرشک به عنوان یک گیاه سرد و خشک خواص بسیار زیادی برای اشخاص مبتلا به فشار خون و چربی خون دارد و به کسانی که دچار سیاتیک شده اند نیز توصیه شده است…
از آنجایی که پیدا کردن و خرید آب زرشک طبیعی و واقعی بسیار دشوار است و اغلب آب زرشک های موجود در بازار بسیار پایین تر از قیمت یک کیلو زرشک آب نگرفته است ما به شما عزیزان دمنوش آن را توصیه میکنیم تا از خواص واقعی آن بهره ببرید و نه از خواص رنگ های خوراکی و اسانس های موجود در بازار!

مشخصات

زرشک درختچه‌ای تیغدار به طول ۱ تا ۵ متر است. چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد است. برگ‌های آن بیضی شکل با دندانه‌های اره‌ای و میوه اش قرمز رنگ بیضوی شکل و ترش مزه‌است. کلیه ی قسمت های گیاه از جمله میوه ، برگ ، ریشه ، پوست ریشه ، ساقه و گل آن مورد استفاده دارویی می باشد.

فواید دمنوش زرشک

این دم کرده برای افرادی که دارای فشار خون و قند و چربی هستند مفید است. مخصوصاً افرادی که از ناراحتی های کبدی رنج می برند و یا اشخاصی که دچار بیماری سیاتیک شده اند، روزانه ۳ تا ۴ لیوان آب زرشک یا دم کرده آن را میل کنند.- دم کرده زرشک مناسب برای درمان ورم و زخم معده و روده می باشد.
– همچنین مناسب جهت درمان اسهالهای خونی یا زخم روده می باشد.
– به دلیل وجود ویتامین B فراوان در زرشک، دم کرده میوه آن در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی دارد.
– دمنوش آن ادرارآور و خلط‌ آور است و برای خوشبو شدن دهان نیز استفاده می‌شود.
– دمنوش زرشک نیز دارای خاصیت تصفیه‌کننده و ضدعفونی کننده خون، منقبض کننده عروق می باشد.
– تقویت کننده قلب و کبد است.
– زرشک صفرا آور بوده و در درمان سنگ کیسه صفرا بسیار مؤثر است.
– بی اشتهایی را برطرف می کند.
– فشار خون را پایین می آورد.

طرز تهیه دمنوش زرشک

دو قاشق غذاخوری زرشک شسته شده را در یک قوری چینی ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. نوشیدنی خوشرنگ شما آماده است در صورت تمایل آن را با نبات و یا عسل شیرین کنید.

عوارض جانبی دمنوش زرشک

خانم های باردار از مصرف آن خودداری کنند.
میزان مصرف بالای این گیاه به مدت طولانی می تواند سبب ناراحتی معده و روده ها شود و مانع از جذب ویتامین B کافی در بدن شود.

طبیعت دمنوش زرشک

از نظر طب سنتی ایران این گیاه طبیعتی سرد و خشک دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا