مردان هم بارداری را تجربه می کنند

مردان هم بارداري را تجربه مي کنند

تغییرات بدنی زن هنگام بارداری کاملا مشهود است، اما به نظر میرسد مردان هم در دوران بارداری همسر خود،تغییرات هورمونی مشابهی را درون بدن خود تجربه میکنند که روی رفتار آنها با کودک تاثیر میگذارد
بهنوش خرمروز: اغلب تصور میشود که زنها باردار میشوند و در طی بارداری تغییرات مختلفی را درون بدن خود تجربه میکنند. خب ظاهرا این تصور چندان هم کامل نیست. درست است که تغییرات بدن زن مشهودتر است، اما مردان هم به واسطه پدر شدن تغییرات هورمونی مشابهی را در بدن خود تجربه میکنند.
بر اساس گزارش نیوساینتیست،بدن مردان هم مانند زنان به واسطه بچه دار شدن،هورمون اکسیتوسین بیشتری ترشح میکند. به نظر میرسد این هورمون کاملا به رفتار والدانه مربوط است:پدرانی که اکسیتوسین بیشتری در بدنشان آزاد میشود بیشتر با بچه ها بازی میکنند و بیشتر دلبسته آنها میشوند.

همچنین میزان تستوسترون خون مردان با پدر شدن کاهش مییابد. تستوسترون کمتر با توجه بیشتر به خانواده و کودک همراه است.
در زنانی که مادر میشوند، هورمونی به نام پرولاکتین در تغذیه کودک با شیر نقش دارد. اما پرولاکتین بدن مردانی که پدر میشوند هم، درست مانند زنان، در ماههای آخر بارداری همسر، بالا میرود. مردانی که پرولاکتین بیشتری ترشح میکنند هشیاری و مسئولیت بیشتری نسبت به گریه نوزاد نشان میدهند. خب ظاهرا تغییرات بارداری اصلا مختص خانمها نیست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا