آری این معنی در مسلک بهائیت رنک رسمیت بخود گرفته، و جز وظائف و فرائض عباد بهاء شمرده میشود و ما برای نمونه چند قسمت از کلمات این طایفه را در اینجا نقل میکنیم.
در زیارت نامه جمال قدم که میرزا بهاء است (مجموعه مبارکه ص ۲) میگوید: أشهد ان بجمالک ظهر جمال المعبود و بوجهک لاح وجه المقصود و بکلمه من عندک فصل بین الممکنات – شهادت میدهم باینکه چهره ی معبود با جمال تو ظاهر گردید و وجه مقصود بظهور سیمای تو آشکارا شد و بواسطه ی کلمه ی تو در میان ممکنات تفصیل داده شد. و در دروس الدیانه (دروس نوزدهم) میگوید: و اما در وقت تلاوت آیات و خواندن مناجات رو بقبله بودن واجب نیست بهر طرف روی ما باشد جایز است و لکن در قلب باید متوجه بجمال قدم (میرزا بهاء) و اسم أعظم باشیم زیرا مناجات و راز و نیاز ما با او است و شنونده ی جز او نیست و اجابت کننده ی غیر او نه.
پس طوریکه ملاحظه میفرمائید: در این کتاب (که کلیات تعلیمات و اصول مسلمه بهائیت در آن نوشته شده است) بجز معبود بودن میرزا مقامات و مراتب دیگری نیز برای او اضافه نموده، و میگوید: شنونده ی راز و نیاز و اجابت کننده ی آنها بجز میرزا شخصی در جهان نیست. باید باین عقیده آفرین گفت.
واقعا جای حیرت و شگفت است که: در این عصر روشن (بقول مردم عصر مشعشع و قرن اتم) نادانی و جهالت و تاریکی باندازه ی بر قلوب مردم مستولی گردد، و باندازه ی از حق و حقیقت و معرفت و روحانیت مهجور و محجوب شوند که: روی بدرگاه پوسیده و وجود محدود و مقام تیره و تاریک میرزا بهاء آورده، و او را شنونده ی راز و نیاز و جواب دهنده بینند.
شخصیکه بقول خود پیوسته تحت سلاسل و اغلال و در قعر سجون بوده، شخصیکه صدها تقلب و خیانت و جنایتهای تاریخی و علمی در نوشته های او دیده میشود، شخصیکه در زیر خاک عکا پوسیده شده است، شخصی که بجز خودخواهی و خودبینی اندیشه ی نداشته است، شخصیکه بر خلاف همه ی ادیان الهی سخن میگفته است: بقول بهائیان معبود و مسجود عالمیان است.
آری عبدالبهاء چون سخافت و رکاکت این مطلب را فهمیده، تصمیم میگیرد این موضوع را در حدود امکان اصلاح نماید.
معبود بودن میرزا بهاء
- دی ۹, ۱۳۹۳
- ۰۰:۰۰
- No Comments
- تعداد بازدید 91 نفر
- برچسب ها : بهائیت, فرقه های سری, مسلک بهائی, معبود بودن, ميرزا بهاء