چرا نباید همراه با غذا آب خورد؟

چرا نبايد همراه با غذا آب خورد؟

یک متخصص داخلی گفت: مصرف آب همراه با غذا بسیار مضر است به دلیل اینکه موجب بروز یبوست در افراد میشود و آنها را عصبی میکند.

سیدعلی ابوالحبیب در گفتوگو با فارس اظهار داشت: یکی از علل عمده بسیاری از ناراحتی های گوارشی، مصرف چای و مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن است.

وی گفت: مصرف آب همراه با غذا موجب تغییرات زیادی در شیره گوارشی میشود زیرا در این صورت غذا کاملاً جویده نشده و شیره غدد بزاقی به اندازه کافی ترشح نمیشود و موادی همچون نشاسته هضم نخواهد شد.

این متخصص داخلی افزود: مصرف مایعات همراه با غذا باعث ناراحتی های گوارشی و چاقی بیش از حد بلغمی میشود و در افرادی که دچار ناراحتی های کبدی هستند، باعث لاغرتر شدن روز به روز آنها میشود.

ابوالحبیب اضافه کرد: از دیگر مضرات مصرف آب همراه با غذا در افراد این است که این گونه افراد به طور مداوم از یبوست مزاج رنج میبرند و روز به روز عصبی و عصبیتر میشوند و زندگی را به کام خود و دیگران تلخ میکنند؛ به دلیل اینکه غذا جویده نمیشود و آنزیم پتیالین و ماده باارزش موسین در بدن تولید نمیشود.

وی بیان داشت: موسین ماده لعابداری است که جداره معده و روده را میپوشاند و از آن در مقابل اسید معده محافظت میکند و موجب میشود که انسان دچار زخم معده و زخم اثنیعشر نشود.

این متخصص داخلی ادامه داد: اگر غذا به خوبی جویده نشود، لیزوزیم در دهان ترشح نمیشود؛ لیزوزیم ماده با ارزش ضدعفونی کننده دهان است که این ماده فضای دهان را که در معرض انواع میکروب ها و ویروس ها قرار دارد، کاملاً ضد عفونی میکند؛ به شرطی که غذا خوب جویده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا