ارتقاء و تحکیم ارزشهای معنوی و اخلاقی۱۳

ارتقاء و تحكيم ارزشهاي معنوي و اخلاقي13

تدبیر ش۲۲برای اقامه نماز در جامعه،  ترکیبی از خرد، هنر و انگیزه را به کار اندازید
   نماز، نیازآدمی است.ماگرفتاران تخته بند زندگی مادّی، به دریچه‌یی که هوای پاک آزادی را از عالم معنا به ما برساند و دل را از آلودگی و بیخبری برهاند نیازمندیم. بدون این پنجره‌ی روشنی و طراوت، نهاد آدمی، درخشندگی گوهر خویش را از دست می‌دهد و دل، رنگ و بو و سرشت گِل می‌گیرد… شما باید همّت خویش را بر آن بگمارید که نماز را به درستی بشناسانید. این از هر بخشنامه و دستور و فرمانــی کارسازتــر است. دلها با جویایــــی معنویت سرشــــته شـــده اند، شمـا این راه راست، این داروی معجزه گر، و این پنجره‌ی دلگشا را به آنان نشان دهید. این است آنچه نماز را همگانی و آن را با حال و حضور و شور و شیدایی همراه می‌سازد، و این سخنان والا را معنی می کند، که: «الصلوه معراج المؤمن» – نماز اوجگیری مؤمن است. «الصلوه خیر موضوع، من شاء استقلّ و من شاء استکثر» – نماز بهترین نهاده‌ی دین است، هر که خواهد کم و هر که خواهد بیش، بهره از آن می‌گیرد. و برای این کار بــزرگ، ناگــزیر باید هم خِرد و هم هنر و هم انگیزه به کار گرفته شود.      ۱۴/۶/۸۶زمینه تحصیل عوامل درونی عزت را برای آحاد پاسداران فراهم آورید
عزت، از عوامل درونی و باید بجوشد و بوجود آید تا بشود به آن گفت عزت، عزت ملی و این عوامل درونی مهمند. ما به نقش این عوامل درونی باید خیلی اهمیت بدهیم… عالم بودن یک ملت جزو عوامل درونی عزت اوست… از جمله آنها همین ایمان است… ایمان که بود، یک ملت با شادابی، با شوق، با انگیزه به سمت هدفهای خود حرکت می‌کند، ازحرکت خسته نمی‌شود، حرکت هم با خودش پیشرفت همراه دارد. وقتی هدف بود حرکت هم بود، پیشرفت قطعی است. لذا آن انگیزه و ایمان در درون انسان یکی از مهمترین وشاید بشود گفت مهمترین انگیزه عزت ملی است؛ این ایمان در آن وقت یک امری است که قائم به دلهاست. قائم به اشخاص است.
عزت ملی را آن وقتی می‌شود به دست آورد که این ایمان، این معرفت همــراه با حـــرکت،  ایــــن گــوهر درخشنده‌ای که اسمش ایمان فردی انسان است، وجود داشته باشد یا در آحاد ملت، یا لااقل در یک جمع برگزیده… وقتی ایمان در حد نصاب نباشد، مقاومت انسان کم می‌شود. انگیزه ضعیف می‌شود، انگیزه که ضعیف شد براساس آن مقاومت که ضعیف شد، طبعا” پیشروی متوقف می‌شود؛ پیشروی در میدان پیکار اگر متوقف شد، معنایش این است که دشمن پیشروی می‌کند. یعنی شکست، یعنی ذلت… «ولله العزه ولرسوله و للمؤمنین» عزت متعلق به خداست، متعلق به رسول خداست، چون متعلق به خدا و رسول خداست، پس متعلق به مومنین هم هست.        ۱۸/۶/۸۶با مراقبت مستمر نگذارید رعب ها و میلها، ایمان را از دل پاسداران برباید
    آن ایمان شماست آن دل شماست که شما را نگهداشته و عزیز کرده، این دل را باید حفظ کنید، مواظب دل خودتان باشید. یکی از کارهای بزرگ من و شما این است که دل خودمان را مراقب باشیم. اگر هر چیزی وارد دل شد اگر هر چیزی دل را از جا کند، چه میلها و شوق‌ها، چه ترس‌ها و رعب‌ها، اگر دل ما را از جا کند، دیگر آنوقت تن بدون دل چیزی نیست. کاره‌ای نیست «کأنَّهُم خُشُبٌ مُسَنَّدَه» مثل این است که مجسمه آدمک چوبی درست کرده باشند، به دیوار تکیه داده باشند. کاری از آن بر نمی آید. دل را نگه دارید … شما پاسداران این عزتید، اگر بخواهید درست پاسداری کنید، بایستی به شرایطش عمل کنید.    ۱۸/۶/۸۶    ارتقاء معنوی و بینش سیاسی کارکنان مورد انتظار است
     ارتقاء معنوی و بینش سیاسی کارکنان خدوم نیروی انتظامی در چارچوب وظایف مقرر و حفظ هماهنگی با دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا مورد انتظار است.         ۱۸/۶/۸۶با تقویت عنصر تقوا، پاسداران را در مقابل آفت ها واکسینه کنید
     به آفتها توجه کنید، ما در معرض آفات قرار داریم که حالا دو سه تا از درشترین آین آفات را عرض می کنیم: یکی از آنها حرص و دنیا طلبی است، دنیا طلبی فقط این نیست که آدم دنبال پول باشد، آن هم یکی از مواردش هست. دنبال قدرت بودن، دنبال زیاده‌خواهی بودن، دنبال شهوات جنسی بودن، اینها همه اش دنیا طلبی است، اینها همه‌اش از شعب حرص است، این جزو آفات ماست، باید مراقب خودمان باشیم.یک آفت دیگر غرور و خود برتربینی است… هرچه بیشتر خدمت می‌کنید باید در مقابل پروردگار شاکرتر و خاضع تر و نسبت به او تسلیمتر بشوید، در این صورت به او نزدیک می شوید. انسان هرچه به آن سراپرده حقیقی نزدیکتر می شود، در دل او باید خشوع و خاکساری بیشتر بشود …یک آفت دیگر هم که شاید از همه مهمتر باشد غفلت از خدا و معاد و غفلت از مرگ است. این هم آفت است نگذارید غفلت به شما روی کند. غفلت خیلی چیز خطرناکی است. همه این میکروبها و ویروسهای خطرناک در حال غفلت ماست که به دل ما هجوم می آورند و موفق می شوند، اگر هوشیار باشیم و از خدا غافل نباشیم، این ویروسها و این میکروبها پشت خاکریز تقوای ما می‌مانند.  تقوا نقطه مقابل غفلت است. تقوا یعنی هوشیار بودن، به هوش بودن، همه جوانب را نگاه کردن، زیر پا را دیدن، این معنای تقواست. مراقب باشید، مواظب این آفتها باشید.      ۱۸/۶/۸۶

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا