محققان از شیرهی ریشهی نوعی گیاه موفق به تولید نوع خاصی از شکر شدند که کالری زیادی ندارند و با مصرف آن افراد چاق نمیشوند.
محققان با استفاده از شیرهی نوعی گیاه موفق به تولید قند کم کالری شدند. محققان کالج نیویورک با پرورش گونههای مختلف گیاهان و استحصال شیرهی آنها موفق به یافتن گونهی خاصی گیاه به نام ” مانیتول ” شدند که با گرفتن شیرهی آن میتوان شکر تولید کرد.به گفته محققان شکر این گیاه به اندازه نیشکر شیرین بوده، اما به لحاظ اشباع کالری و هم چنین مصرف بیش از حد آن در برخی غذاها و شیرینیجات مانند شکر معمولی نبوده و حتی افراد رژیمی نیز میتوانند آن را مصرف کنند.محققان از برگهای این گیاه نیز نوعی روغن استحصال کردهاند که قابل مقایسه با روغنهای آفتاب گردان و شاه دانه بوده اما به لحاظ میزان تولید محصول از مقدار کمی برخوردار است.کارشناسان در حال بررسی سایر گونههای مشابه بوده به نحوی که میزان محصول بیشتری در مقایسه با دیگر گونههای کم کالری تر و کم ضرر تر تولید کنند.
“قندی” که چاق نمیکند!
- اردیبهشت 24, 1392
- 00:00
- No Comments
- تعداد بازدید 156 نفر
- برچسب ها : بهداشت و سلامت, شکر, قند, قندکم کالری, گیاهان
اشتراک گذاری این صفحه در :
اسرار امام حسین (ع) بر توقف و تاخیر جنگ از شب به صبح عاشورا
۱۴۰۵/۰۴/۰۳
عزای اما حسین (ع)
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
امام سجاد علیه السلام از کربلا تا شهادت
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
نقش حضرت عباس(ع) در کربلا
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
امام سجاد علیه السلام از کربلا تا شهادت
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
نقش حضرت عباس(ع) در کربلا
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
عاقبت شمربن ذی الجوشن
۱۴۰۵/۰۳/۳۱