
دست بوسی در بهائیت
در بهائیت دست بوسیدن و برپای افتادن و سجده و تعظیم نمودن نهی شده است ، شاید این موضوع از نظر برخی افراد بی اهمیت باشد ، ولی از آنجایی که در مهمترین کتاب بهائیان یعنی کتاب اقدس ، این مسئله مطرح شده است ، لذا ما نیز در این
257 مقاله

در بهائیت دست بوسیدن و برپای افتادن و سجده و تعظیم نمودن نهی شده است ، شاید این موضوع از نظر برخی افراد بی اهمیت باشد ، ولی از آنجایی که در مهمترین کتاب بهائیان یعنی کتاب اقدس ، این مسئله مطرح شده است ، لذا ما نیز در این

بهائیان یک نماز نه رکعتی داشته اند که در گیر و دار دعواها و مشاجرات دو پسر میرزا حسینعلی (عباس و محمد علی : ثابتین و ناقضین) پس از فوت او بر سر جانشینی پدر،گم یا به قول عبدالبهاء”>عباس افندی توسط ناقضین(محمد علی و اتباع او) دزدیده شده است! جویا

مهناز رئوفی (فاطمه السادات رستگاری) یکی از مستبصرانی است که به توفیق الهی، از فرقه ضاله بهائیت رویگردان شده، به اسلام عزیز گروید. او از سادات و اصالتا بهایی زاده است اما به همراه شوهرش به عقاید پوچ بهائیت پی برد و با اراده ای محکم و با تحقیق به

از جمله تعالیم بهائیان که بسیار برآن تبلیغ می کنند” تساوی حقوق زنان و مردان “است. آنها چنین جلوه می دهند که دیگر ادیان مساوات بین زن و مرد را در نظر نگرفته اند ولی بهائیت تساوی را بطور کامل بر قرار کرده است. منتقدین با بررسی مختصر ،خلاف این

متعه (صیغه) در مرام بهائیت بر خلاف تقوی و پرهیزکاری است لذا حکم بر حرمت آن شده است!!! در گنجینه الاحکام صفحه ۱۴۲ می گوید و اما الازدواج الموقت حرمه الله فی هذا الکور المقدس و منع النفوس عن الهوی حتی یرتد و ابرداء التقوی و هو التنزیه و التقدیس

در کتاب اقدس که مهمترین کتاب بهائیان است، حسینعلی نوری درباره حرمت ازدواج بهاییان گفته است«قد حرمت علیکم ازواج آبائکم، یعنی حرام شد بر شما ازدواج با زن پدرتان» و در مورد ازدواج با سایر محارم هیچ حکمی را ذکر نکرده است. ادیان نیوز: حجت الاسلام همایون، کارشناس و پژوهشگر

آن اشیائی که مخصوص میت بوده، و پس از فوت او باقی مانده است، حبوه گویند. این اشیاء جزو میراث میت حساب نشده، و به نزدیکترین شخصی که سمت جانشینی میت را دارد: واگذار می شود. در اقدس (ص ۸ س ۱۳) می گوید: و جعلنا الدار المسکونه و الالبسه

یکی از احکام و دستوراتی که بهائیان به آن عمل می کنند حکم به جواز موسیقی است ، و بدون در نظر گرفتن آفت ها ی آن ، گوش و چشم بسته به این دستور عمل می کنند، زیرا بهاء الله بیان کرده: “انّا حلّلنا لکم اصغآء الاصوات و النّغمات

در این بخش قصد داریم در ارتباط با ازدواج با محارم در بهائیت ، مطالبی را خدمت عزیزان ارائه کنیم ، انشاء الله که مفید واقع گردد. در کتاب شؤون خمسه آمده: “و لقد أذن الله بین الاخ و اخته ” از این جمله این مفهوم برداشت می شود که

مطالعه کتب بهائیت نشان میدهد که رهبران چهارگانه بهائیت علاوه بر کارنامه منفی در عملکرد رفتاری خود احکام و دستوراتی را به بشریت عصر حاضر ارائه نموده اند که بیان نمونههائی از آنها نه تنها در تضاد با شعار وحدت عالم انسانی است بلکه موجب شرمساری و خجالت و سرافکندگی

با توجه به مسئله ی لزوم ازدواج در بهائیت، به نکاتی جالب توجه در تساوی حقوق زن و مرد به عنوان دو شریک زندگی می پردازیم. با نگاهی به گذشته ی بهائیت در می یابیم که: میرزا حسینعلی بهاء -شارع امر بهائی- برای خود چهارهمسر اختیار نمود اما به دیگر

بهائیان تنها خودشان را حلال زاده می دانند ، زیرا بهاء الله درباره ی منکرین خودش چنین بیان داشته:” من ینکر هذا الفضل الظاهر الباهر المتعالی المنیر ینبغی له بان یسئل من امه حاله فسوف یرجع الی اسفل الجحیم.” (مائده آسمانی – جلد۴ – صفحه ی ۳۵۵ ) معنی: هر

یکی از سخیف ترین اعتقادات بهائیت و بابیت اعتقاد به اله بودن باب و حسینعلی نوری است علی محمد باب ادعا کرده است که رفیع ترین مراتب حقیقت یعنی الوهیت در او حلول کرده آن هم حلولی مادی و جسمانی،این اعتقاد بهائیت با مبانی تمام ادیان آسمانی در تضاد می

در دستورات تشکیلات بهائیت، ازدواج واجب بوده و هدف عمده آن بقای نسل است که میرزا حسینعلی (موسس فرقه بهائیت) در کتاب اقدس به آن اشاره دارد ، و یا در یکی از دستورات تشکیلاتی که از سوی اسرائیل بر بهائیان وارد شده است چنین آمده است :« امر بهائی

بهاءالله شارع دین بهائی در کتاب اقدس امر طلاق را بسیار مکروه و ناپسند می دانند ولی اگر زن و شوهری واقعا نتوانستند با هم زندگی کنند باید حکم طلاق جاری شود: شوقی افندی، ولی امرالله می گوید: امر طلاق بسیار مذموم و قبیح و مخالف رضی الهی است بعد

همه بهائیان تسجیل شده ? عضو رسمی جامعه بهائی محسوب می شوند مگر آنکه مورد طرد قرار گیرند. طرد در بهائیت بر دو نوع است : ۱- طرد اداری ۲- طرد روحانی طرد اداری شامل افرادی می شود که بنا به تشخیص تشکیلات هرمی بهائیت از اصول عقیدتی و تشکیلاتی

روزه در مسلک بهاء ۱۹ روز است و در ماه علاء می باشد. حد روزه هم از طلوع آفتاب تا غروب آن است. در کتاب گنجینه حدود و احکام آمده: ” شهر العلاء ماه روزه است و آن ماه نوزدهم از شهر بهائی است.”( گنجینه حدود و احکام- ص۳?) در

یکی دیگر از احکام و دستوراتی که بابیان و بهائیان به آن عمل می کنند حکم به جواز موسیقی است و بدون در نظر گرفتن آفت های آن گوش و چشم بسته به این دستور عمل می کنند. بهاء در کتاب اقدس صفحه ۱۶ می گوید: «ما شنیدن آوازها و

یکی از بهائیان به نام ملا بهرام اختر خاوری در عباس آباد حوالی پیشکوه یزد… گرفتار می شود ملا بهرام و سایرین که دیدند راه گریز مسدود است تن به قضا دادند و پناه به جمال قدم (بهاءالله) بردند [۱] ملا بهرام در روستای یزد به کسی پناه می برد

یکی دیگر از دستورات باب و بهاء که مورد توجه باید قرار بگیرد. حرام کردن خوردن سیر و پیاز است. سیر و پیازی که در هیچ دینی حرام نبوده است و همه اطباء در خصوصیات آن کلماتی بیان کرده اند ولی باب و بهاء خوردن آن را نهی کرده اند

باز متذکر شدم از یادداشتهائیکه داشتم، و یادم آمد که: خود جناب بهاء خدای مقصود و مطلوب خویشرا نیز معین نموده، و اشکال گذشته را در هشتاد سال پیش از اینکه ما متوجه باشکال باشیم، حل کرده است. جناب بهاء در موارد زیادی بعنوان رب و اله و مقصود و

در این پست مطالبی را راجع به حکم دزدی در بهائیت خدمت عزیزان ارائه می کنم. در کتاب اقدس آمده است: قد کتب علی السّارق النّفی و الحبس و فی الثّالث فاجعلوا فی جبینه علامه یعرف بها… با توجه به حکم فوق بهائیان معتقدند که اگر کسی مرتکب دزدی شد

برای اولاد برادر و خواهر میت و همچنین برای اعمام و عمات و اخوال و خالات میت در مرتبه اول سهم مقرری نیست، و اینها با بودن یکی از طبقات هفتگانه هیچگونه حقی نخواهند برد. آری چون طبقات مزبوره همه مفقود شدند: نوبت باین دسته میرسد یعنی پس از اینکه

یکی از وظائف واجبه و فروع دین مقدس اسلام: امر بمعروف و نهی کردن از منکر است، و این یکی از مأموریتهای وجدانی و عقلی و دینی هر فرد مسلمان بوده، و یگانه وسیله ی شیوع و نشر حقایق و ترویج آداب حسنه و اعمال نیکو و پسندیده میباشد. امر

در آیین بهائیت فقط ازدواج با زنان پدر حرام است، بهاء می گوید: «من همسران پدرانتان را بر شما حرام نمودم.»و غیر این موارد مانند ازدواج با خواهر، عمه، خاله، برادرزاده، دختر خواهر، مادران رضاعی و خواهران رضاعی همگی حلال است.»استدلال آنان این است که، تا مادامی که بهائیت در

یاس که سلسله مقالات” آشنائی با کتاب اقدس” را در سی قسمت نوشته است در پاسخ به سخنان کوشا (در یکی از سایت های بهائی که بین اقارب و محارم فرق قائل شده و خواسته است از این طریق به حرمت ازدواج با اقارب در بهائیت برسد)جوابیه ای نوشته که

بهاء در کتاب اقدس گفته است: خداوند ازدواج موقت را حرام کرده است در این دوره پاک، مردم از هوی پرستی منع شده اند تا متلبس به لباس پرهیزگاری باشند. نکات: ۱ – ازدواج با بیش از دو زن حرام کرده ولی خدمت گرفتن دختر باکره را حلال و بی

در آئین باب (ص ۹۴) از کتاب صحیفه الاحکام سید باب نقل میکند که: کتب علیکم ان لا تنکحوا اکثر من اثنی نساء حدا فی کتاب الله لعلکم تتقون – نوشته شده است برای شما اینکه بیش از دو زن تزویج نکنید، و این حدی است که در کتاب خدا

در نوشته ها و تألیفات سید باب و میرزا بهاء و عبدالبهاء و شوقی افندی و صبح ازل و سران این فرقه، آنچه از هر چیزی بیشتر است: تلفیق جملات و ترکیب کلمات بطرز آیات و مناجات و ادعیه میباشد. و چون یکایک آنها تحت دقت و بررسی قرار بگیرد:

در آموزه های بهائیت روحی متضاد و ناسازگار با تعالیم انسانی وجود دارد و سران تشکیلات علی رغم اینکه سعی دارند خلاف آن را ثابت کنند دیده می شود که احکامی از سوی تشکیلات به افراد القاء کرده و می کنند که ضدیت با روح انسانیت دارد . چندی پیش