فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام رهبری

فاطمه زهرا سلام الله علیها در كلام رهبري

بنده به عنوان یک گوینده و یک روحانى سال‌ها از فاطمه زهرا(س) حرف زده‏‌ام و شاید صدها ساعت در باره این مخدره صحبت کرده‏‌ام و همه ما به فضایل معنوى فاطمه زهرا(س) و به خصلت‌هاى انسانى فاطمه زهرا(س) توجه کردیم اما به این که باید یک الگوى زنده و مجسم و روشن از زن مسلمان امروز در اختیار بینندگان دنیا بگذاریم خیلى توجه نکردیم. (۱)

مقام فاطمه زهرا(س) درخور آن است که عقول برجسته انسان‌هاى بزرگ در اصلى‏‌ترین رشته‏‌هاى تفکرات ایشان بیندیشند و زبان‌هاى فصیح‏‌ترین و بلیغ‏‌ترین گویندگان، شعرا و سرایندگان آن اندیشه‏‌ها را در قالب کلمات بیاورند. (۳)

از خود پیغمبر اکرم(ص) که پدر و مربى این مخدره بزرگوار بود تا امیرالمؤمنین(ع) که همسرش بود و تا فرزندان او ائمه معصومین (علیهم‌السلام) هر کدام راجع به زهراى اطهر جمله‏‌اى سخن گفته‌اند، آن را با زبان تعظیم و ستایش بیان کرده‌اند و این نشان‏‌دهنده مقام والا و توصیف‏‌ناشدنى آن حضرت است. (۴)

این دختر جوان – حضرت فاطمه(س) و این بانویى که در هنگام شهادت ۱۸ سال داشت آن‏قدر به نماز ایستاد و عبادت کرد که پاهاى مبارکش ورم کرد. (۵)

این دختر در آن دوران سخت [شعب ابیطالب] همان فرشته نجات پیغمبر بود. (۶)

«سمیت الزهراء زهراء لانها تزهر لامیرالمؤمنین(ع) فى النهار ثلاث مرات بالنور» فاطمه را زهرا نامیدند چون روزى سه بار در چشم على(ع) مى‏‌درخشید. (۷)

برکات فاطمه زهرا(س) را ما در عین آشنایى و معرفت و ارادت به آن بانوى دو عالم در سرتاسر ایام حیات خودمان در جلوه‏‌هاى گوناگون زندگى مشاهده کرده‌ایم. (۸)

راه على(ع) و فاطمه(س) و راه ائمه‏ امروز همان راه امام خمینى است. (۹)

روز به روز، نور اسلام و معنویت فاطمه زهرا(س) آشکارتر خواهد شد. (۱۰)

پى‏‌نوشت‌ها:

۱- ستودگان و ستایشگران، سخنان مقام معظم رهبرى، ص‏۳۷.
۲- همان، ص‏۳۹.
۳- همان، ص ۴۱.
۴- همان، ص ۴۲.
۵- همان.
۶- همان، ص‏۴۳.
۷- همان، ص ۴۴ روایت نقل شده از بحارالانوار، ج‏۴۳، ص ۱۱.
۸- همان. ص‏۴۶.
۹- همان، ص‏۴۷.
۱۰- همان، ص‏۴۶.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا