بهتر است که تو، آرام و دوستانه جوابش را بدهی. اگر تو این کار را بکنی او هم آرام می گیرد و از رفتار زشتش پشیمان می شود.
وقتی هم کلاسی ات از دست تو عصبانی می شود و تو را هل می دهد تو نباید او را هل بدهی. کمی سکوت بمان و بعد، دوستانه با او حرف بزن و او را آرام کن .
اگر تو این کار را بکنی او هم عصبانیتش را کنار می گذارد و او از رفتار بدش خجالت می کشد.
آرام بودن در مقابل آدم های عصبانی مثل آن است که روی یک آتش خطرناک، آب بریزی و آن را خاموش کنی. به قول یک ضرب المثل فارسی، آتش را باید با آب خاموش کرد.
یعنی آدم های عصبانی را باید با دوستی و مهربانی آرام کرد. ما هیچ وقت نباید کاری کنیم که آتش، شعله ور شودو خانه و زندگی مان را بسوزاند.
با آدم های عصبانی نیز نباید طوری حرف بزنیم که عصبانی تر بشود. آتش را باید با آب خاموش کرد.
آتش را باید با آب خاموش کرد
- تیر 6, 1395
- 00:00
- No Comments
- تعداد بازدید 258 نفر
- برچسب ها : بهداشت و سلامت, دوستی, روانشناسی, عصبانيت, مهربانی
اشتراک گذاری این صفحه در :
چرا برای امام حسین(ع) بیش از امامان دیگر عزاداری می کنیم؟
۱۴۰۵/۰۴/۰۶
راهکاری برای رهایی از عادت در عزاداریها
۱۴۰۵/۰۴/۰۵
عزاداری معصومان برای امام حسین
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
اسرار امام حسین (ع) بر توقف و تاخیر جنگ از شب به صبح عاشورا
۱۴۰۵/۰۴/۰۳
عزاداری معصومان برای امام حسین
۱۴۰۵/۰۴/۰۴
امام سجاد علیه السلام از کربلا تا شهادت
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
نقش حضرت عباس(ع) در کربلا
۱۴۰۵/۰۴/۰۱