اسم من ((اسید پانتونیک )) است !

اسم من ((اسيد پانتونيك )) است !

من در اکثر انساج حیوانی و گیاهی پیدا می شوم و در تنظیم اعمال نسوج نقش اساسی دارم . گرسنگی من سبب ناراحتی های کبدی و عفونت کبد شده و تولید التهاب در مجاری تنفس و معده می نماید. کمبود من مواد رنگی موها را از بین برده و باعث سفید شده مو می شود.
من ویتامین ((هاش )) هستم !
من در زرده ی تخم مرغ پیدا می شوم و عمل من در برابر سفیده ی تخم مرغ متوقف می شود. فقدان من موجب پیدایش لکه های قرمز رنگ در روی پوست می شود و گاهی رنگ این لکه ها خاکستری می گردد. در اثر گرسنگی ممتد این ویتامین ضایعات پوستی بصورت فلسهای خشک ایجاد می گردد و باعث پیدا شدن زخم در روی زبان می شود و این ویتامین علاوه بر زردی تخم مرغ ، در مخمر آبجو، در پوست برنج ، و در جگر، قلوه و مغز، پیدا می شود. احتیاج انسان به این ویتامین روزانه یک دهم میلی گرم است .
من ویتامین ((ب ۶)) هستم !
من از گروه ویتامین ب بوده و گرسنگی من سبب تولید زخمهای جلدی و جراحت آنها می شود و یکی دیگر از دلائل ریزش مو و خراش های پوستی است کار من ارتباط نسوج با گویچه های قرمز خونه است ، گرسنگی من تولیددرد و خستگی در عضلات بدن کرده و ماهیچه ها را سفت و سخت می نماید، من در اختلالات عصبی و استفراق دوران آبستنی نقش اساسی دارم ، من در مخمر آبجو، جگر – سبوس ، جوانه ی گندم ، جو و گوشت ماهی پیدا می شوم مقدار احتیاج روزانه شما به من دو میلی گرم در شبانه روز است .
من ویتامین ((ب ۱۲)) هستم !
فقدان مدر در بدن تولید کم خونی می کند و از نشو و نمای بدن جلوگیری می کند ومانع نمو انسان و حیوان می گردد.
منبع اصلی من جگر حیوانات است و در کندو – وشا و بعضی از صمغ ها وجود دارم فرمول من هنوز پیدا نشده است ولی همینقدر می دانند که در وجود من چهار درصد فلز کوبالت موجود است . رنگ من قرمز است و هر چه بیشتر قرمز باشم اثرم بیشتر است مقدار احتیاج روزانه شما به من در حدود پنج گاما می باشد.
من ویتامین ((پ – پ )) هستم !
فقدان من سبب اتساع عروق سطحی بدن شده و تولید بیماریهای جلدی از قبیل جوش غرور، سودا و سرماخوردگی دست و پا و بیماری بلاگر که نوعی برص قرمز است می شود در مرض پلاگر ابتدا پوست قرمز می شود و بعد تاول زده و زخم می گردد. این بیماری که با خوردن ویتامین پ پ معالجه می شود در نزد کسانی که فقط با ذرت تغذیه نموده میوه و سبزی دیگری نمی خورند پیدا می شود و علت آن نبودن این ویتامین در ذرت و زیادی ویتامین های ب در این خوراکی است ، زیرا تزریق مقدار زیاد ویتامین ب ۱ و ویتامین C نیز این بیماری را ایجاد می نمایند، عضلات بدن شما روزانه پنجاه میلی گرم از این ویتامین احتیاج دارند و جنین نیز برای نمو خود به این ویتامین احتیاج دارد. من در گوشت و جگر و سایر غذاهای گوشتی فراوان بوده و در مخمر آبجو نیز وجود دارم .
من ((اسید فولیک )) هستم !
به من ویتامین ب ث هم می گویند در برگ اسفناج وجود دارم و برای کم خونی مؤ ثر می باشم .
برای رفع کمبود ویتامین های ب
من در کتاب اعجاز خوراکی ها و اسرار خوراکی ها برای رفع کمبود ویتامین های ب شما را به خوردن سوپ چلتوک برنج دعوت کردن در عمل پیش بینی من درست در آمد و فوائد این سوپ خیلی بیشتر از آن بود که من فکر می کردن عده ای از مردان و زنان پیر و فرتوت با داشتن صورت پرچین و چروک و اعصاب ناراحت کم حوصله و زودرنج با خوردن مرتب این سوپ بعد از یک ماه سلامتی خود را بازیافته و قوای از دست رفته را دوباره بدست آوردند و گویی چندین سال جوان شده و حتی عده ای از آن ها درصدد گرفتن همسر افتادند. چلتوکی که برای تهیه سوپ بکار می رود همان پوسته سخت روی برنج است و پوست نازکی نیز بعد از این پوست سخت در روی برنج می باشد که در اثر سفید کردن بصورت پودر نرم بدست می آید خوردن این گرد که در کارخانه های رشت بنام سوپ معروف شده است نیز مفید می باشد خوردن سوپ سبوس گندم و جو نیز فواید بسیاری دارند که در مورد هر یک خواهد آمد من بار دیگر شما را بخوردن این اکسیرهای بی قیمت و پر فایده دعوت می نمایم .
بقیه ویتامین ها را در جلدهای بعد خواهید خواند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا