کسانی که ماست می خورند، رژیم غذایی متعادل تری دارند.
نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است افرادی که از خوردن ماست لذت میبرند و بیشتر از این فرآورده لبنی در رژیم غذایی روزانه خود استفاده میکنند، در عین حال رژیم غذایی متعادلتری دارند و بیش از افرادی که اصلا ماست نمیخورند، ریزمغذیهای اصلی را دریافت میکنند.
در این بررسی معلوم شد مقدار مصرف سایر مواد غذایی سالم و مفید مانند میوهها، سبزیها، ماهیها، مغز، خشکبار و غلات سبوسدار در افرادی که بیشتر ماست میخورند، زیادتر است.
پاول جاکوبز از کارشناسان تغذیه و سلامت در دانشگاه توفتز در این باره خاطرنشان ساخت: نتایج بررسیهای ما همچنین نشان میدهد افرادی که علاقه بیشتری به خوردن این فرآورده لبنی دارند، تمایل کمتری به خوردن مواد پرکالری مثل گوشتهای فرآوری شده و غلات سفید نشان میدهند.
وی در این مطالعه متذکر شد: ماست یک منبع غذایی فوقالعاده مفید است که حاوی بسیاری از ریزمغذیهای ضروری مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم است و یکی از منابع خوراکی مطلوب و پرخاصیت برای دریافت املاح ضروری است که ممکن است در رژیم غذایی روزانه موجود نباشد.
شرح این مطالعه در مجله «مطالعات تغذیه» منتشر شده است
اگر ماست نمی خورید، بخوانید
- No Comments
- تعداد بازدید 244 نفر
- برچسب ها : بهداشت و سلامت, تغذیه, رِِژیم غذایی, ریز مغذی, ماست
اشتراک گذاری این صفحه در :
فلج مغزی
۱۴۰۵/۰۵/۲۴
صحبت کردن کودک
۱۴۰۵/۰۵/۲۳
چند دلیل گردن درد و راهکار تسکین آن
۱۴۰۵/۰۵/۲۲
شش دلیل اینکه صبحها اشتها ندارید
۱۴۰۵/۰۵/۲۰
زندگی اتوکشیده آدمهای حسابی
۱۴۰۵/۰۵/۱۱
وسط بیابون عربی
۱۴۰۵/۰۵/۰۷
جملۀ اصلی زیارت اربعین چیست؟
۱۴۰۵/۰۵/۰۲