در خصوص رجعت حضرت مسیح ، عباس افندی بیان نموده:
” مقصود در نبوّات از ربّ الجنود و مسیح موعود ، جمال مبارک و حضرت اعلی است و باید عقائد کل مرکوز بر این نص صریح قاطع باشد.”( منتخباتى از مکاتیب حضرت عبدالبهاء – جلد ?- صفحه ???)
طبق مدرک بالا، بهاء الله ربّ الجنود و سید باب ، هم مسیح و هم مهدی خواهد بود ! همانطور که قادیانی ها ، میرزا غلام احمد قادیانی را هم مسیح و هم مهدی می دانند.
مسلماً این مطلب را کسی نخواهد پذیرفت که سید باب، هم از حضرت مریم زائیده شده باشد و هم از فاطمه بیگم! توجه بفرمائید که قائم اسلام فرزند امام حسن عسکری و نرجس خاتون می باشند.
از اینها گذشته از جمله وقایعی که به اتفاق شیعه و سنی به هنگام ظهور مهدی رخ می دهد ، نزول عیسی بن مریم از آسمان و اقتدای او در نماز جماعت به امام مهدی می باشد.
(احتجاج – ترجمه جعفری- جلد۱- صفحه ۹۸)
بنابراین سید باب هم امام جماعت هستند( به جای مهدی) و هم م?موم( به جای عیسی)!
جالب تر از همه اینکه نماز جماعت در آئین بابی و بهائی تحریم شده است ! در این خصوص به کتب بیان فارسی- الباب التاسع من الواحد التاسع و اقدس – صفحه ۱۲ رجوع فرمائید.
ناگفته نماند که برخی همچون خانم هرست معتقد بودند که عبدالبهاء همان مسیح موعود و رجعت ثانی عیسی ناصری است!( دیانت بهائى آئین فراگیر جهانى- صفحه ??)
از طرفی دیگر نصرت الله محمد حسینى (بهائی) در کتاب حضرت باب آورده:
“مراد اصلی از ظهور مجدّد حضرت مسیح حضرت بهاء الله اند.”( حضرت باب- صفحه ??)
خلاصه آنچنان در این باره عقیده بهائیه در هم پیچیده و گیج کننده است که فرجامی جز انکار دعاوی حضرات نخواهد داشت.
نویسنده: هومن رهنما
بحثی کوتاه درمورد رجعت حضرت مسیح
- دی ۲۹, ۱۳۹۳
- ۰۰:۰۰
- No Comments
- تعداد بازدید 96 نفر
- برچسب ها : بهاء, بهائیت, حضرت مسيح, رجعت, فرقه های سری, مسیحیت, نصرت الله محمد حسينى