در بخشی های قبلی مطالبی در مورد “احکـام اسلامـی و مقتضیـات زمانـه” خدمت عزیزان ارائه شد ، دوستان می توانند برای اطلاع بیشتر به لینک زیر رجوع کنند:
از آنجا که این بحث اهمیت زیادی دارد ، لذا در این پست قصد داریم مطالب دیگری را در این ارتباط خدمت عزیزان ارائه کنیم ، امیدوارم که مفید واقع گردد.
میرزا حسینعلی (بهاء الله) در صفحه ۱۹۱ کتاب بدیع خود به کلی منکر تأثیر مقتضیات زمان و جامعه انسانی در برگزینش انبیاء است:
” ای قوم قُرب و بُعد ظهور ، دست من و شما هیچ کدام نبوده و نیست . بلکه در دست قدرت الهی بوده و خواهد بود….ظاهر فرموده هر قسم که خواست.”
همچنین در صفحه ۶ جلد هفتم مائده آسمانی چنین گفته است:
” هم چنین قادر است به اینکه هر وقت اراده فرماید ، مظهر نفس خود را در بین بریه مبعوث نماید.”
بنابر این گفتار ، آمدن انبیاء هیچ گونه وابستگی با شکل زندگی مردم ندارد، بلکه هر گونه و هر هنگام که خدا بخواهد آنان را خواهد فرستاد.
از اینها گذشته ، حسینعلی بهاء در بدیع (ص۱۶۲) گوید:
” چنان که خود نقطه (علی محمد باب) بیان فرموده : اگر اعتراضات اهل فرقان نبود شریعت فرقان را نسخ نمی نمودند.”در صفحه ۴۷ اقتدارات نیز به این مطلب اشاره شده است.
بنابراین مقتضیات زمان موجب نسخ کتاب قرآن کریم نیست، بلکه مخالفت مسلمانان نسبت به علی محمد شیرازی بوده که باعث شده کتاب خدا نسخ شود !
پس با توجه به مطالب فوق ، شبهه اقتضای زمانه هم رد خواهد شد .
نویسنده: نسیم
بحثی کوتاه راجع به اقتضای زمانه
- دی ۲۹, ۱۳۹۳
- ۰۰:۰۰
- No Comments
- تعداد بازدید 103 نفر
- برچسب ها : اقتضاي زمانه, بهاءالله, بهائیت, ظهور, فرقه های سری, میرزا حسینعلی