تغذیه نادرست دلیل بروز بیماریهای قلب وعروق و کلیه

تغذيه نادرست دليل بروز بيماريهاي قلب وعروق و كليه

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایرنا ، دکتر “یحیی دولتی” درسومین کنگره تازه های بیماریهای پوست و سالک گفت: تغذیه نادرست از جمله مصرف اسنک، پیتزا، طبخ غذا با فر و مکروفر، نخوردن به موقع و با آرامش غذا، باعث بروز بیماریهای داخلی گوارش، کلیه، قلب و عروق میشود.
وی افزود: بروز جوشهای متناوب سفید و سیاه که بیشترین میزان مراجعه به پزشک را به خود اختصاص داده نیز ناشی از درست فعالیت نکردن کلیه و کبد و گردش خون است که نتیجه تغذیه نادرست از جمله مصرف غذاهایی با چربی کاذب میباشد.
وی مصرف غذای درست و سالم را اصلیترین معیار در حفظ و نگهداری سلامت افراد عنوان کرد و گفت: در سالهای اخیر یکی از علل مهم بیماری هایی ازجمله قلب و عروق، گوارش، غدد و بیماری های خونی، تغذیه نادرست و سوء تغذیه است که باید در این مورد مسوولان تدابیری را بیندیشند.
وی بااشاره به اینکه بیشترین علت مراجعه افراد به متخصصان پوست ، زیبایی میباشد، گفت: این در حالیست که بیشترین کاربری علمی این رشته مربوط به ترمیم پوست در ضایعات مزمن و حوادث شامل سالک، خال و سوختگی ها میباشد.
دولتی اظهار داشت: در گذشته، زنان، بیشترین مراجعه کننده به متخصصان پوست بودند، اما در سالهای اخیر آقایان نیز از جهت برطرف کردن چروک صورت و استفاده از کرمهای ضد آفتاب به متخصصان پوست مراجعه میکنند.
وی یادآور شد: آقایان باید بدانند جنس پوست آنها حتی در زمینه درمان و نوع دارو با زنان متفاوت است و بعضا همین مراجعات و اصرار بر درمان و زیبایی، زیبایی رنگ و چهره مردانه آنها را میگیرد.
این متخصص پوست و مو گفت: به تمام افراد توصیه می شود از رنگ موهای مصنوعی استفاده نکنند، زیرا علاوه بر اینکه این رنگ ها چربی طبیعی مو را برای ماندگاری میگیرد، سرعت ریزش مو را نیز تسریع میبخشد.
وی توصیه کرد: از تولیدات خارجی بخصوص شامپو و کرمها از جمله برای کودکان بدون تجویز متخصص استفاده نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا