جای مناسب برای آینه

جاي مناسب براي آينه

 آینه‌ها نه تنها در زیبا سازی فضای داخلی منازل نقش بسزایی را بازی می‌کنند بلکه موارد کاربردی زیادی نیز دارند که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به خود آرایی اشاره نمود. در عین حال باید اظهار داشت که استفاده مناسب از آینه در آرامش و بهبود حالات روانی افرادی که در آن محیط زندگی می‌کنند نیز نقش مؤثری را بازی می‌کند. حال اجازه دهید نگاهی به این موضوع داشته باشیم که آینه‌ها چگونه می‌توانند فضای داخلی خانه را بزرگ‌تر جلوه دهند؛ اصولاً یک اتاق کوچک، راهرو، و یا ورودی‌های تنگ و باریک با آویختن آینه به دیوار خیلی بزرگ‌تر از آن چیزی که هستند جلوه می‌کنند؛ اما کدام یک از دیوارها را باید برای نصب آینه انتخاب کنیم؟ باید توجه داشت که این کار صرفاً به‌منظور ایجاد تعادل و توازن انجام می‌پذیرد بنابراین آینه می‌بایست در مکانی قرار بگیرد که نور را منعکس کرده و فضا را عریض‌تر، و بزرگ‌تر جلوه دهد. برای راهروها و فضاهای باریک ورودی استفاده از آینه بر روی کل دیوار نه تنها مقرون به‌صرفه نیست بلکه از نظر کارشناسی ایده خوبی هم به شمار نمی‌رود. به‌جای آن بهتر است یک سری آینه را به‌صورت اتفاقی در هر دو طرف دیواره‌ها قرار دهید. تا جای مناسب آن را پیدا کنید.
استفاده از آینه در محیط باریک محیط را بازتر و وسیع‌تر نشان می‌دهد
جای مناسب دیگر برای استفاده از آینه‌ها، حمام‌های کوچک هستند. اگر بتوانیم نورپردازی را نیز به‌طور مناسب انجام دهیم، متوجه تغییرات چشمگیری در فضای داخلی مکان مورد نظر خواهیم شد. این کار تنها با صرف مقدار کمی هزینه به‌راحتی تغییرات اساسی در دکوراسیون داخلی منازل ایجاد می‌کند و همچنین دارای موارد کاربردی بی‌شماری نیز می‌باشد. آینه همچنین یک سطح صاف و شفاف بر روی دیوار ایجاد می‌کند که مانند کاغذ دیواری و یا رنگ پس از مدتی پوسته نمی‌دهد.
زمانی که از شمع در جلوی آینه استفاده شود فضا آرام‌بخش‌تر و رمانتیک‌تر خواهد شد
آینه در هماهنگی با نورپردازی می‌تواند در کیفیت و میزان بازتاب نور بسیار مؤثر واقع شود. مسئله دیگری که می‌بایست به آن توجه داشت قاب آینه و وجود شمعدان در کنار آینه است که البته این مطلب هم تا حد زیادی سلیقه‌ای است اما با این وجود استفاده از رنگ‌های روشن همیشه فضای آرام‌بخش‌تر و رمانتیکی را ایجاد می‌کند.
آینه‌ها حتی بدون داشتن قاب‌های گران‌قیمت باز هم زیبایی و جلوه خاص خود را دارند. با این وجود تراش‌های اریب در لبه آینه می‌تواند زیبایی آن را چند برابر کند. آینه‌ها بیانگر حس هنری افراد بوده و دارای انواع قاب‌های تزئینی هستند.
با ورود آینه‌ها به فضای داخلی خانه‌ها متوجه تفاوت‌های شگرفی می‌شوید که شما را متعجب خواهند کرد؛ قرار دادن آینه در بالای شومینه نیز به‌عنوان یکی از تکنیک زیباسازی هر چه بیشتر منازل به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا