۱- علائم هشدار دهنده ی استرس زا را تشخیص دهید و برای رفع آن اقدام کنید .
۲- از صحبت راجع به مواقعی که دچار استرس هستید نترسید .
۳- وقتی دچار استرس هستید آرام قدم بزنید ، این امر می تواند آرامش و سلامتی شما را باز گرداند .
۴- از بردن کارهای اداری به منزل خودداری کنید .
۵- سعی کنید متوجه هر گونه تغییر در الگوهای غذایی و نوشیدنی خود باشید .
۶- به رؤسا حقیقت را بگویید ، از گفتن اتفاقات موجود در دفترتان به مدیر شرکت نهراسید .
۷- وقتی فکر کردید که کار زیادی دارید ، حداقل یکی از آنها را به دیگری واگذار کنید .
۸- از روش زندگی افرادی که استرس ندارند الگو بگیرید .
۹- از انجام کار در آخر هفته یا دیر وقت پرهیز کنید .
۱۰- اگر دچار سردرد یا بی خوابی هستید به دکتر مراجعه کنید .
۱۱- از هر چیزی که به شما کمک می کند تا به آرامش برسید نکته برداری کنید .
۱۲- از خود بپرسید آیا دیگران کار با شما را استرس زا می دانند ؟
۱۳- احساس خود را از لحظاتی که دچار استرس شـَدید هستید در یک دفترچه ، یادداشت کنید .
۱۴- چیزی را که می خواهید ، بخرید و از آن لذت ببرید ؛ اما خرید را برای خود یک عادت نکنید .
۱۵- از مدت زمان سفرهای بین شهری و درون شهری تا رسیدن به محل کار ، جهت برنامه ریزی روزانه یا استراحت کوتاه استفاده کنید و کار بیشتری انجام ندهید .
روشهایی برای کاهش استرس در محیط کار
- فروردین ۲, ۱۳۹۲
- ۰۰:۰۰
- No Comments
- تعداد بازدید 90 نفر
- برچسب ها : آرامش, اشتغال و اقتصاد, دانستنی ها, دفتر کار, سلامتی, کاهش استرس, محیط کار