روشهایی برای کاهش استرس در محیط کار

روشهايي براي كاهش استرس در محيط كار

۱-   علائم هشدار دهنده ی استرس زا را  تشخیص دهید و برای رفع آن اقدام کنید .
۲-   از صحبت راجع به مواقعی که دچار استرس هستید نترسید .
۳-    وقتی دچار استرس هستید آرام قدم بزنید ، این امر می تواند آرامش و سلامتی شما را باز گرداند .
۴-   از بردن  کارهای اداری به منزل خودداری کنید .
۵-   سعی کنید متوجه هر گونه تغییر در الگوهای غذایی و نوشیدنی  خود باشید .
۶-   به رؤسا حقیقت را بگویید ، از گفتن اتفاقات موجود در دفترتان  به مدیر شرکت نهراسید .
۷-   وقتی فکر کردید که کار زیادی دارید ، حداقل یکی از آنها را به دیگری واگذار کنید .
۸-   از روش زندگی افرادی که استرس ندارند الگو بگیرید .
۹-   از انجام کار در آخر هفته یا دیر وقت پرهیز کنید .
۱۰- اگر دچار  سردرد یا بی خوابی هستید به دکتر مراجعه کنید .
۱۱- از هر چیزی که به شما کمک می کند تا به آرامش برسید نکته برداری کنید .
۱۲- از خود بپرسید آیا دیگران کار با شما را استرس زا می دانند ؟
۱۳- احساس خود را از لحظاتی که دچار استرس شـَدید هستید در یک دفترچه ، یادداشت  کنید .
۱۴- چیزی را که می خواهید ، بخرید و از آن لذت ببرید ؛ اما خرید را برای خود یک عادت نکنید .
۱۵- از مدت زمان سفرهای بین شهری و درون شهری تا رسیدن به محل کار ، جهت برنامه ریزی روزانه یا استراحت کوتاه استفاده کنید و کار بیشتری انجام ندهید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا