مقاومت دختران مسلمان آلمانی در دفاع از حجاب

مقاومت دختران مسلمان آلماني در دفاع از حجاب

دانش آموزان مسلمان هامبورگی با تکیه بر ارزشهای اخلاقی دین اسلام از شرکت در کلاسهای ورزشی مختلط خودداری می کنند . 

شمار دختران دانش آموز ، که به دلیل تقید به مبانی اسلام از حضور در کلاسهای مختلط ورزشی در هامبورگ خودداری می کنند ، هر سال رو به افزایش است . این امر موجب بروز بحثهایی در سطوح بالای آموزشی در این ایالت آلمان شده است .
به گفته ی نماینده ی امور آموزش هامبورگ در مجلس ایالتی ، در سال جاری تحصیلی شمار دختران مسلمانی ، که به دلایل اعتقادی حاضر به شرکت در کلاسهای مختلط ورزشی مانند شنا نشده اند ، به ۱۵۴ تن رسیده است . این در حالی است که این میزان در سال پیش تنها ۷۴ نفر اعلام شده بود .در همین حال نوع برخورد با دانش آموزانی ، که به دلایل مذهبی حاضر به شرکت در کلاسهای مختلط نیستند ، به بحث مهم مسئولان آموزشی در هامبورگ تبدیل شده است . به اعتقاد برخی کارشناسان ، خواسته ی دختران مسلمان برای عدم شرکت در کلاسهایی با حضور پسران ، به دلیل پذیرش اصل آزادی عقیده در جامعه باید مورد احترام قرار گرفته و به این افراد اجازه داده شود کلاس ورزشی شان را خود انتخاب کنند .
این در حالی است که این اقدام دختران مسلمان مورد انتقاد شمار دیگری از مسئولان قرار گرفته و مخالفتهایی را موجب شده است . در برخی مدارس به دلیل وجود معلمان ورزش مرد برای دختران ، جهت انجام خواسته ی دانش آموزان مسلمان باید دبیران نیز تغییر کنند و این مساله مخالفت مدیران مدارس را در پی داشته است .
گفتنی است این رویکرد اسلام گرایانه در کشور آلمان و سایر کشورهای غربی در شرایطی صورت می پذیرد که برخی افراد داخل ایران اسلامی ، با توجه به نزدکی شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و در جهت بازگشت مجدد به قدرت ، مدتی است در تلاشند تا هجمه های برنامه ریزی شده ای را بر علیه حجاب و مساله ی آزادی زنان به راه اندازند تا شاید آراء برخی افراد جاهل را به سوی خود سرازیر نمایند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اشتراک گذاری این صفحه در :
ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
اسکرول به بالا